Eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 September 2016 | China, Peking

Ni Hao!

Goed, het lukte dus niet tijdens de reis in China om hier berichten te plaatsen. Ik kon de site wel bekijken maar ik kon niets uploaden. Nu achteraf dan maar de verhalen :-)


De eerste dagen.

Vrijdag was heel relaxed. Vroeg afgesproken op Schiphol met mijn vader om nog even gezellig wat te drinken. En daarna dan ook zowaar 3 kwartier in de rij gestaan voor de security en even stress omdat mijn pinpas het niet deed.. maar die werkt hier in China wel ok. Vlucht was rustig en ik heb zowaar nog kunnen slapen. Ook aankomst in Beijing, paspoort check waren we in mum van tijd doorheen. Bij de koffers ophalen eigenlijk al de hele groep ontmoet en de eerste indruk: gezellig!
Meteen op het vliegveld wat geld gepind en gelijk bijna met een paar mensen een drama veroorzaakt.. wat blijkt, gezien de drukte waren we een verdieping naar boven gegaan om nr de wc te gaan. Maar je mag niet zonder reisleider! Die kwam dus er gauw achteraan gerend.. Tja, dat verwacht je niet dat ze daar moeilijk over doen.

Dan vrij vlot de stad in. Ondanks dat het zaterdagochtend was, nauwelijks file gehad eigenlijk. Kamers waren ook al klaar dus we konden ons lekker opfrissen. Omdat in China zelf reizen vrij lastig is kwam het er al snel op neer dat de hele groep meeging op excursie. Dit betekende dat we eerst gingen lunchen. Aangezien er nogal wat afzeggingen waren, waren we nog maar met zn 11-en en daardoor konden we aan 1 grote ronde tafel tijdens het eten. Zo konden we ook extra veel verschillende gerechtjes proberen (tijdens de reis uiteindelijk ergens rond de 300!!!). Daarna gingen we met de bus op weg naar de Lamatempel. Een schitterende Tibetaanse tempel waar veel wierook wordt verbrand. Verschillende hallen met beelden enzo, erg mooi. Hierna door naar de tempel van de Hemel en daar nog in het park gekeken. Dat is ook een belevenis omdat juist de ouderen hierheen gaan om lekker te sporten en rond te hangen. Leuk sfeertje!
Afsluitend nog avondeten gegeten en iedereen ging vroeg naar bed. Kwam ook mooi uit omdat het weinige ‘slechte’ weer dat we hadden toen was: regen & onweer terwijl ik in mijn bedje lag. Prima!

Zondag een nieuwe dag met excursies: op naar de Verboden Stad! Met het openbare vervoer ernaartoe, dus gezellig als sardientjes in de bus hangen. Toch eigenlijk ook wel komisch om mee te maken. Verboden stad vond ik erg mooi. Uiteindelijk viel het ook met de mensen wel mee. Het leek een enorme massa bij het naar binnen gaan, maar het is zo groot, dat het binnen enorm mee viel. Heerlijk rond gedwaald, foto’s maken en genieten. Hier zou ik zo nog eens heen gaan, top! Vooral als je naar het gedeelte loopt waar de concubines vroeger woonden (het gratis gedeelte links, daar komen relatief weinig mensen), schitterend! Die mooie hofjes (courtyards). Ook de tuin op het eind was schitterend. Helaas hadden we niet zoveel tijd meer dus daar maar weinig van gezien.
Toen voor mij helaas een martelgang.. we gingen naar een uitzichtpunt wat 500 treden omhoog wandelen is. Nou vind ik dat niet zo erg, maar het ging in een behoorlijk hoog tempo continu omhoog zonder enige pauze. Zo aan het begin ben je nog niet zo gewend aan de mensen en wie je moet volgen, dus loop je maar met de rest mee ipv je eigen tempo. Note to self: niet meer doen! Want toen ik boven kwam en even wilde gaan zitten, verkrampten mijn bovenbenen  en binnen 5 minuten nadat we boven waren gekomen, moesten we weer naar beneden! Wat een drama.. Bij een stukje waar geen leuningen waren, waren 2 reisgenootjes zo lief me gearmd naar beneden te ondersteunen. Ik schaamde me rot, maar ja wat gebeurd is, is gebeurd.
Daarna gingen we nog naar een museum (waar niemand veel aan vond..) en het plein van de Hemelse Vrede. Daar heb ik eigenlijk vooral de bloemen staan fotograferen.. hihi. Natuurlijk hebben we ook nog in een achterafstraatje ergens heerlijk geluncht weer. En later op de dag zijn we nog bij een plek geweest wat een soort toeristen gebied was met opeens westerse winkels en een trammetje wat rondreed. En natuurlijk de Starbucks… haha. Onze groep is al vrij gauw tot eetclub en Starbucks groep omgedoopt  Kennelijk zitten er grote eters in de groep omdat we gemiddeld zo’n 3 a 4 gerechtjes in totaal meer aten dan andere groepen!
S’avonds zijn we nog naar een Kung Fu show geweest. Erg leuk om te zien vond ik.

Maandag was het dan tijd voor de Muur! Eerst een flink stuk rijden met de bus. Overigens was de chauffeur op verzoek eerst nog langs het Olympisch dorp gereden waardoor we het Vogelnest nog gezien hebben. Toch ook leuk.
Bij de Muur had ik me een voorstelling gemaakt van enorme drukte, dat lees je steeds overal. Maar wat blijkt: dat is vooral op de stukken waar schijnbaar Mao gelopen heeft ooit. Wij zagen aan de ene kant een krioelende massa, terwijl wij naar de andere kant gingen en we daar grotendeels alleen hebben gelopen! Dit keer heel langzaam gegaan door de mega spierpijn van de dag ervoor. Maar goed, daardoor wel lekker op mijn gemak genoten van de omgeving. Het was zonnig maar wel vrij fris wat voor het zware lopen heerlijk is. Zwaar vanwege de vele trappen die ook nog eens verschillen van hoogte (zodat de paarden er niet makkelijk op konden komen vroeger). Een hele mooie ochtend hier. Na de lunch zijn we naar het Zomerpaleis gereden. Hier zijn we met het toeristenbootje naar de overkant gevaren (mooie draak!! Hihi) en daar ben ik eigenlijk met 1 reisgenootje lekker slenterend onder de bomen door weer teruggelopen naar de ingang. Na al die indrukken van de eerste dagen, even tijd voor wat ontspanning! Heerlijk.
S’avonds zijn we nog naar een acrobatiek show geweest. Vond ik wat minder boeiend. Heb al zoveel mooie shows gezien (circque du soleil bijv) dat het niets toevoegt. Maar ach, toch weer even gezellig.

Rest volgt later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 73153

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: