Geweldige reis - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Geweldige reis - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Geweldige reis

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 April 2011 | Jordanië, Akaba

Zo, daar was ik dan weer. Lastig internetten in de woestijn ;-)
Vanmorgen zijn we uit de woestijn vertrokken en naar Aqaba gegaan aan de Rode Zee. Aan de overkant van het water ligt Eilat en het is hier echt megawarm! 38 graden! Vanmorgen werd ik nog wakker in een bedoeienenkamp en zat ik rustig wakker te worden met mn vestje en zomerjas aan op te warmen met Arabische thee. Nu zit ik in een cafe-tje dat zomaar plotseling opdook met moderne computers, grote luie stoelen waar mensen een waterpijp zitten te drinken, uitzicht op de straatjes met winkeltjes en tussendoor uitzicht op de Rode Zee! Geweldig!

Wat heb ik allemaal meegemaakt de afgelopen dagen? Zo ontzettend veel. Een gewone rondreis is al intensief, maar een fotoreis gaat nog een stapje verder. We krijgen diverse opdrachten en regelmatig hebben we s'avonds fotobespreking. Onze groep bestaat uit 12 mensen (8 vrouwen, 4 mannen), dus als iedereen 4 foto's moet uitzoeken om te bespreken, kun je je voorstellen dat dat minstens 2 uur duurt! Wel heel erg leuk om te zien. Hele verschillende stijlen van fotograferen. Ik ben wel een van de uitzonderingen met mijn 'zielige' compactcamera in plaats van een enorme fototas met minstens 5 extra lenzen etc. hihi. Ik vind het wel komisch. Vooral als ze zien dat ik toch ook wel mooie foto's kan maken met mijn gewone digitale camera! Ok, tuurlijk, ik heb minder bereik, vooral voor nachtelijke sterrenhemels of kleine bloempjes, maar ik heb toch wel mooie fotootjes! Foto's plaatsen doe ik pas als ik thuis ben. Daar is het internet hier te traag voor. Bovendien heb ik inmiddels al zo'n 1100 foto's! Dus ik moet eerst even een selectie maken ;-)

Verder heb ik vooral veel zand gezien, gek he! ok dat was flauw :-) Maandag zijn we naar Jerash geweest, mooie opgravingen van de Romeinen. Dinsdag gingen we naar Dana, naar het wildreservaat. Dat was echt geweldig!!! We zaten daar op 1100 meter hoogte in het oude dorpje Dana. Bewust zeg ik het oude dorpje, want er is ook een nieuwere stad. Een tijd geleden is er een enorme aardbeving geweest en toen zijn ze weggegaan uit het oude plaatsje. Inmiddels wonen er wel weer wat mensen en worden een aantal van de ruines gerestaureerd zodat ze als huisjes voor toeristen kunnen dienen. Het dorpje ligt hoog aan de rand van een kloof. Daar gingen we de volgende dag wandelen. De gehele tocht ging naar een uitzichtpunt op 1600 meter hoogte, maar ik ben met 4 andere halverwege omgekeerd. Het was al behoorlijk pittig lopen, en schitterend genoeg zonder dat hele stuk omhoog (grootste klim zat op het eind, die sloeg ik dus mooi over ;-) ). Enorm genieten. Redelijk primitief, maar dat geeft juist extra sfeer op zo'n plek.
Nadat we daar nog geluncht hebben, zijn we op weg gegaan naar Petra! Onderweg wel nog 2 keer gestopt. Al heel gauw een eerste stop omdat er een kudde geiten de weg versperden en we natuurlijk ze op de foto wilden zetten! hihi. De chauffeur regelde nog in het Arabisch even dat ik op het ezeltje mocht zitten van een van de herders (dier 1 om op te zitten). Later moesten we weer stoppen want er stonden bosjes met de Black Iris langs de weg, de nationale bloem (heel donkerpaars eigenlijk). Zo komisch, zo'n hele groep 'fotografen' om een bloempje heen.

Petra bewaar ik even voor de volgende keer. In ieder geval kan ik vast vertellen dat ik volgens mij al apart een fotoalbum kan maken van Petra zelf. Ik heb denk ik wel zo'n 300 foto's alleen van dat gebied. Zo verschrikkelijk mooi. En we hebben daar ook de Jordaanse Johnny Depp gezien (en ja ook op de foto gezet)! Je kon van bijna elke groep wel horen dat de vrouwen hem gespot hadden haha.

Nu maar eerst weer even wat drinken en relaxen. Ik moet mijn fotoselectie voor de bespreking van vanavond nog doen. 4 foto's: 1 zonsondergang in de woestijn, 1 van de thee gezet door de bedoeienen, 1 foto van snelheid en 1 van Wadi Rum (de woestijn). Aangezien we vrijdag aankwamen in de woestijn en pas vanmorgen weggingen, kun je je voorstellen dat dat een paar honderd foto's zijn om door te zoeken...

Morgenmiddag ga ik waarschijnlijk wel weer even ditzelfde cafeetje opzoeken om het vervolg te schrijven. Nog even een paar dagen genieten hier!

Tot gauw
Bianca

  • 24 April 2011 - 14:42

    H Y M:

    Toch wel een beetje.... jalours!!!

  • 26 April 2011 - 06:31

    André:

    Blij om te lezen dat jij gewoon een toffe vakantie hebt !

  • 26 April 2011 - 09:29

    Peter:

    Leuk verslag ... en natuurlijk ook jaloers. Die waterpijp is misschien ook een idee voor bij de Starbucks ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Akaba

Een fotografie reis met Sawadee

Rondreis icm fotografie

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Petra

24 April 2011

Geweldige reis

19 April 2011

De eerste dagen

12 April 2011

Aftellen is begonnen
Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: