Bijna op vakantie! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Bijna op vakantie! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Bijna op vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

27 September 2012 | Canada, Vancouver

Woehoe, ben volop aan het aftellen en bedenken wat ik mee ga nemen op reis. Zondag vlieg ik naar Hawaï! Deze week nog werken en het overdragen voor 2 weken en dan heb ik zaterdag nog om beetje weekend te hebben en in te pakken en evt nog wat te halen als het nodig is. En dan zondagmiddag vliegen! Straks heb ik dan 12 uur tijdverschil met Nederland. Pfff . Aangezien ik rond half 7 s’avonds aankom zondag avond, kunnen jullie dus bedenken dat als je opstaat op maandagochtend om naar kantoor te gaan, ik in Hawaï ben aangekomen! (geen leedvermaak hoor… echt niet! Hihi).

Goed, even terug naar Canada. Inmiddels is de herfst begonnen. Nog niet zozeer wat het weer betreft gelukkig (in tegenstelling tot Nederland, ik zag dat de eerste herfst storm al geweest is). De bladeren zijn wel aan het verkleuren en er is al veel gevallen. Het 1e weekend van september was hier een lang weekend, maandag 3 september was een vrije dag. In dat weekend kwamen Simone & Lukas terug in Vancouver van hun rondreis. Ze brachten ook mooi weer mee . Voor die week had ik toegang tot het appartement van een collega op de 19e verdieping om zijn planten water te geven. Nou heeft dat appartement een super groot balkon met mooi uitzicht! Dus de zondag toen zij aankwamen, hebben we hamburgers gehaald en wat lekkers te drinken en zijn we op het balkon op de 19e verdieping gaan eten, onderwijl genietend van de zonsondergang. Super! Op maandag zijn we de nabije omgeving van Vancouver gaan bekijken: eerst naar Burnaby Mountain, voor het uitzicht. Daarna probeerden we naar Deep Cove te gaan, maar op zo’n zonnige warme dag is dat niet te doen… zelfs de weg ernaartoe stond helemaal vol geparkeerd! Achja.. toen zijn we doorgereden naar Lynn Valley. Daar is een kleine hangbrug over het water en kun je mooi wandelen. Het was heerlijk. Zeker met het warme weer, lekker bij de rivier zitten met je voeten af en toe in het ijskoude water. Als je van hangbruggen houdt, is Capilano Suspension Bridge wel veel spectaculairder, maar daar betaal je ook flink voor! Dit park is gratis. Heerlijk rondgelopen en genieten.
Terug in downtown Vancouver hadden we met Arine afgesproken en zijn we met zijn vieren gaan eten bij de Boathouse, in English Bay.
Na dit leuke weekend gingen S & L weer op pad en ik weer naar het werk. Vrijdagavond waren ze er weer en zijn we weer uit eten geweest. Dit was hun allerlaatste avond in Canada helaas . Wel de zaterdag nog gezellig gaan brunchen bij de Waterfront en rondgeslenterd door de stad. Daarna hebben Arine en ik hun naar het vliegveld gebracht.. snif. Was super leuk om ze hier te hebben!
Arine & ik zijn daarna naar Steveston gereden, een piepklein dorpje met een vismarkt. Wat ik niet wist, is dat de vis vanaf de boten wordt verkocht! Super leuk. Het was maar een kleine markt, maar het was enorm leuk om het te zien. Ze hadden zelfs levende zee egels! S’avonds zijn we lekker naar Biercraft gegaan, mmm mossels en Belgisch bier. Jammie! 
We hadden grote plannen voor de zondag (naar een gletsjer meer en Whistler) maar het weer gooide roet in het eten. Toen maar besloten om de dag rustig door te brengen in Vancouver, brunch en bioscoop.
Die week was niet zo top, zware verkoudheid te pakken en ben dan ook een aantal dagen in bed gebleven. Achja, gebeurd ook wel eens. Zaterdag voelde ik me wel weer stukken beter, al had ik nog niet al mijn energie terug. Maar wel genoeg om een leuke dag te hebben! Arine en ik zijn op pad gegaan naar Squamish waar een ‘farmers market’ was. Leuk om het dorpcentrum eens te zien, meestal rijden we alleen maar door Squamish heen op weg naar Whistler. Piepklein marktje, wel erg leuk. Allerlei lokale producten. Het was zonnig en best lekkere temperatuur, dat helpt ook . Onderweg terug naar de auto moesten we natuurlijk nog even plassen en toen kwamen we in een hele aparte winkel terecht. Een soort alles-in-een winkel. Er was een toonbank waar ze sandwiches verkochten en ijs. Aan een kant van de zaak was een hoek waar wol werd verkocht (en veel ook), daarnaast in de hoek allerlei soorten gedroogde spullen: thee, nootjes, pasta, zaden, van alles! Aan de andere kant van de zaak zat een reisbureautje en een hoek met allerlei lokale bladen en boeken. Boeken over de Indianen uit het Noord Westen bijvoorbeeld. En ook tekenboeken van de First Nations! Oftewel dan kun je zelf leren om de tekeningen te maken van de First Nations. Zo gaaf!! Heb het gelijk meegenomen . Zo leuk wat je soms kan ontdekken.
Aangezien het zo mooi weer was en maar her en der een paar wolkjes, zijn we doorgereden naar Whistler. Ik wilde namelijk nog heel graag eens de peak-2-peak doen in de zomer. Ik was alleen maar in Whistler geweest in de herfst, winter en lente. Zogezegd, zo gedaan. We waren rond 3 uur in Whistler en we zijn meteen naar de gondel gelopen. Het eerste stuk omhoog, op Whistler Mountain, is een kleine gesloten gondel waar we met 5 mensen inzaten en het duurt zo’n 20 minuten om helemaal naar boven te gaan. Dat was al een super uitzicht. Op die hoogte ligt her en der nog wat sneeuw. Zo’n mooi gezicht. De stoeltjeslift naar de top van Whistler Mountain was nog open, dus die hebben we ook genomen! Het was wel een redelijke wandeling ernaartoe, maar absoluut de moeite waard. Zit je dan, in de zomer, in een stoeltjes lift die je naar 2100 meter hoogte brengt en je ziet de duizelingwekkende afgrond naast je en sneeuw! Wow! Het eerste stuk was heel gemoedelijk, je zit een beetje in een kommetje van de berg. Maar naarmate je hoger komt, kom je over de bergkam heen en heb je een enorme afgrond naast je! Ik moest toch even de andere kant opkijken tot we boven waren *slik*. Boven aangekomen was het dubbel en dwars de moeite waard!! Wat ontzettend mooi. Uitzicht over de besneeuwde bergtoppen met een stralend zonnetje erboven. Na een tijdje foto’s maken en genieten, toch maar weer naar beneden. We hadden niet superveel tijd omdat je uiterlijk om 5 uur naar de overkant kan. Dus weer naar beneden in de stoeltjes lift. Nog steeds wel beetje spannend om zo hoog te zitten, maar nu ik alles kon overzien, had ik er geen last meer van. Wandeling weer terug en toen de echte peak-2-peak gondel genomen naar Blackcomb Mountain. Dit is een grote gondel waar tientallen mensen in kunnen. Wij hadden niet een hele drukke gondel, toch een voordeel zo aan het eind van de dag ;-). Zo’n 10 minuten lang ga je over de ‘leegte’. Tussen 2 bergen in kunnen ze moeilijk van die steunpilaren zetten! Gaaf. Op Blackcomb was helaas niet veel te zien. Alle stoeltjesliften waren al gesloten voor onderhoud voor het skiseizoen. We hebben wat te drinken gehaald en even uitgekeken over het terras. Mooi uitzicht over het Whistler dorp. Daarna toch maar meteen in de rij gaan staan om de gondel weer terug te nemen naar Whistler Mountain om daar de gondel naar beneden te nemen.
Terug in het dorp zijn we nog even naar de chocolade winkel geweest, altijd leuk! (en lekker! Hihi). En toen naar de KEG steakhouse voor diner. Mmmm, heerlijk gegeten! Vooraf st. Jacob schelpen in bacon gewikkeld en Arine had slakken (die waren ook heerlijk). Daarna hadden we allebei Filet Mignon met blauwader kaas en bacon. Jammie! En we hebben ook nog een trio aan mini desserts gedeeld. Hmm, wat houd ik toch van lekker eten .
Na het heerlijke diner nog even rondgekeken in de winkeltjes. Leuke 3D cover voor mijn telefoon gescoord . En uiteindelijk rond 9 uur zijn we dan toch vertrokken, terug naar Vancouver.
Op zondag lekker gebruncht. De hele middag met zware hoofdpijn op de bank gezeten . Maar rond half 6 klaarde het eindelijk op en zijn we nog even naar Howe Sound gereden om de zonsondergang te kijken. Dat is maar een half uurtje rijden van ons vandaan, zo mooi!

Tsja en toen vorige week! Dat was me een week… mijn verhaal begint nu pas echt! Haha. Zoals sommigen van jullie wellicht weten, vind ik het erg leuk om mijn verjaardag te vieren en vooral zo vaak mogelijk. Kan me niet schelen hoe oud ik wordt, ik vind het leuk om het zo vaak mogelijk als excuus te gebruiken voor een feestje! Dit jaar nog extra versterkt omdat deze maand de nare herinneringen van vorig jaar terugbrengt van mijn moeder in het ziekenhuis en ik alles heb geannuleerd toen. Extra motivatie dus om het te vieren dit jaar, mijn moeder zou niet anders hebben gewild! Op woensdag avond was mijn ‘grote’ feest: met een stretch limo naar mijn favoriete restaurant en daarna naar een leuke kroeg vlakbij huis. Begonnen met een klein groepje en onderweg meer mensen ophalen. Schitterende rit met laagstaande zon over de Lions Gate brug naar Noord Vancouver. Heel mooi uitzicht over downtown Vancouver in een gouden gloed van de zon. In totaal waren we met 8, erg gezellig. En heerlijk gegeten bij Fishworks! Daarna met zijn allen weer in de limo en terug naar downtown. Daar hadden we nog wat tijd om een beetje rond te rijden, erg leuk. En dan uiteindelijk afgezet in Yaletown bij de Yaletown Brewery. Sommigen gingen naar huis, terwijl anderen juist aankwamen. Er kwam ook nog een collega, Jerry, die ook jarig was op zaterdag. Die heeft ook een beetje meegevierd . Was erg gezellig en uiteindelijk was ik rond middernacht weer thuis.
De dinsdag avond had ik trouwens ook al een feestje gehad voor 2 anderen die jarig waren, al ben ik daar op een schappelijk tijdstip vertrokken: 9 uur ;-). Vrijdag ging ik thuis werken omdat mijn bedrijf vanuit Nederland heel handig een live meeting had gepland dat voor ons (Arine & ik) om 1 uur snachts was… Achja, ook best leuk. In pyjama om half 1 s’nachts over de gang met laptop en dan samen thee drinken met speculaasjes erbij  Helemaal zo slecht nog niet! Haha. Om 3 uur weer terug mijn bed in om fijn om half 9 weer aan het werk te zijn. Maar goed, dat is het fijne van thuis werken, binnen 5 minuten na opstaan kun je al aan het werk zijn! Haha.
Vrijdagavond weer feestje: naar de pub. Wederom met de andere jarige job Jerry en nog wat anderen zijn we naar een pub gegaan die 3x struikelen van mijn appartement ligt. Ideaal ;-). Ik dacht onschuldig even een drankje te gaan doen, uiteindelijk kwam ik 5 uur later redelijk aangeschoten thuis.. haha. Jenga spelen in de kroeg met ‘dares’ op de steentjes is erg grappig… (dares: haal een rondje jack daniels, haal een rondje tequila, dans op de tafel, etc…). En natuurlijk om middernacht proosten op onze verjaardagen! Een goeie manier om mijn twintiger jaren af te sluiten .
Zaterdag werd ik getrakteerd op brunch door Paris, een collega. Haar vriend was er ook bij en Arine is ook meegegaan. Heerlijk gegeten bij Provence en als verrassing kwamen ze met een stuk taart met happy birthday en een kaarsje en hebben ze voor me gezongen! Toch leuk ;-). In de middag met Arine naar de 3D versie van Finding Nemo geweest en s’avonds hadden we kaartjes voor een Flamenco voorstelling. Dat was heel erg leuk. Ik had nog nooit live flamenco gezien. Ondanks dat het niet in Spanje was, was het toch wel erg gaaf. En bovendien kwamen de danseressen wel uit Spanje! Haha. Oftewel ik heb een leuke verjaardag gehad.

Zondag nog wat gewinkeld en rondgestruind en deze week nog een leuke bowling avond gehad om geld in te zamelen voor een goed doel (hoe Amerikaans! Hihi).
Op mijn werk nu lekker alles overdragen en me focussen op mijn vakantie!!!

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: