Aloha! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Aloha! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Aloha!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 November 2012 | Canada, Vancouver

Oepsie… beetje de weblog vergeten.. al die vakanties ook! Haha. Inmiddels zelfs ook weer even een weekje in Nederland geweest (vorige week). Maarre ik zal jullie natuurlijk bijpraten en zal proberen het niet al te lang te maken 
De vrijdag voor vertrek naar Hawaï nog een collega uit het verre verleden ontmoet (zo voelt het iig. Was zo’n 6 a 7 jaar!). Blijft zo grappig om mensen vanuit Nederland te ontmoeten in Vancouver . Was ook erg gezellig! Verder het weekend gebruikt om te relaxen en in te pakken. En zondag dan echt op weg! Prima reis, toch ff maf om alleen maar over water te vliegen. Maar goed, in de avond prima aangekomen. Natuurlijk me laten ontvangen door een Hawaïaan met bloemenkrans! Haha. Hoorde er wel bij. Al is het dan toch jammer als je een mega grote gast ziet staan met een verveeld hoofd die zegt: aloha en hangt je een krans om en dat is het.. maar ach, ik was in Oahu (eiland waar Honolulu ligt) en 2 weken vakantie in het vooruitzicht! Ondanks de vermoeidheid en tijdverschil toch nog redelijk volgehouden om wakker te blijven door te gaan eten in het hotel (Pacific Beach hotel) waar ze een mega groot aquarium hadden! Best apart.
Maandag superblij wakker geworden, zeker toen ik het uitzicht zag  Ik keek uit over het strand van Waikiki en zag de surfers al in het water. Geweldig! Lekker rondgeslenterd en alles in me opnemen. En natuurlijk ook naar de tours kijken. Gelijk 3 tours geboekt voor de dagen die ik had in Oahu. Gelijk maandag middag naar een botanische tuin in de bergen, dinsdag een eiland tour langs de oost & noord kust en woensdag een snorkeltocht.
Aangezien het behoorlijk warm was (gevoelstemperatuur van 35 graden) bleef ik lekker in korte broek en hemdje rondlopen. Ik had er nog wel aan gedacht om DEET mee te nemen voor t geval de muggen wel aanwezig zouden zijn in de botanische tuin. Echter…. Ik had niet gedacht dat het zo erg zou zijn! Je zweet je natuurlijk een ongeluk en je kan blijven smeren met de DEET, maar helaas: 34 muggenbulten!!!  Had ik nou toch maar mn linnen broek aangedaan… maar ja. Afijn, de tuin zelf was wel gaaf. Met name de rit ernaartoe en de ligging van het park. Daar waren ze dan echt: die groene grillige bergen! Ondanks de muggen toch wel heerlijk genoten van het rondlopen. Ook maar heel klein groepje, naast mij was er enkel 1 stelletje. Dus het was bijna een privé tour. Prima!
S’avonds door een tip naar een superleuk restaurant geweest (Duke’s). Aan het strand van Waikiki en ik had uitzicht over de zee met ondergaande zon. Geen slecht begin van de vakantie dacht ik zo . Het eten was ook heerlijk. Gratis salade bar en daarna verse vis gegeten. En een heel gemeen toetje met chocolade fudge en chocolade mousse…
Dinsdag vroeg op voor de eiland tour. In een middel groot busje met 8 anderen en de tour guide gingen we op pad. De oostkust is echt super mooi. Dat is de natte kant van het eiland waar de meeste regen valt, dus de groene bergen en super mooie zandstranden. Meerdere stopjes gemaakt onderweg. Toen we bijna bij de North Shore waren, gingen we lunchen bij een garnalen kraampje langs de weg. Mmm verse gamba’s met knoflook! Jam jam. Daarna zijn we naar het Turtle Bay Resort gereden waar we gingen snorkelen. Heerlijk verfrissend om even in het water te zijn, al was het snorkelen niet echt bijzonder daar. Toen door langs de North Shore, waar in de ‘winter’ alle grote surf wedstrijden worden gehouden. Helaas voor ons begon de wind al te veranderen in de week dat wij er waren en zodoende was redelijke golfslag bij Turtle Beach. We zouden hier gaan snorkelen met de zeeschildpadden maar door de flinke golfslag kon het niet . Het zit vol met rotsen dus je wilt het risico echt niet lopen. Wel zijn we over het strand gelopen en hebben we naar de schildpadden gekeken die zich mee lieten slepen door de golven. Dit was toch wel een van de mooiste stranden van de hele vakantie!
Daarna terug dwars door het midden van het eiland en nog gestopt bij een ananas plantage. Dit was enorm toeristisch, elk dingetje dat er te doen was kostte extra geld! Stelletje afzetters. Wel lekker ananas ijs gegeten . Daarna terug naar Honolulu. Lekker wat gerelaxt in mijn hotelkamer. Ik kreeg een telefoontje dat de snorkeltour van woensdag naar donderdag werd verplaatst. Dat kwam eigenlijk prima uit om lekker een rustige dag te hebben. Heerlijk lui opgestaan. Een boek meegenomen en me geïnstalleerd op een bankje in de schaduw van de palmbomen direct aan het strand van Waikiki. *zucht* Top! Wat rondslenteren, koffie & wifi bij Starbucks, nog wat rondslenteren, nog een paar uur lezen. Op en top lui!
Donderdag dan vroeg opgestaan voor de snorkeltour. We reden dit keer naar de west kant van het eiland dus ik kan ook echt zeggen dat ik alle kanten van het eiland gezien heb . Op een catamaran boot met een gezellige groep mensen. Een super leuke tour. Eerst naar een baai gevaren waar een groep spinner dolfijnen zwommen. Het zijn nachtdieren dus ze waren in slaap toen wij kwamen. Zo grappig, want ze zwemmen nog steeds rond ook al slapen ze. Wel een stuk langzamer dus dat scheelt, haha. Wat een belevenis! Een groep van minstens 30 dolfijnen inclusief baby’s die onder je door zwemmen of langs je heen. Wow. Hierna weer een stukje varen en toen naar een gebied waar vaak zeeschildpadden zijn. En ja hoor, daar waren ze. Dit keer mochten we vrij snorkelen. Bij de dolfijnen moest je verplicht met zwemband en mocht je alleen kijken, niet naar beneden duiken. Hier mochten we wel gewoon snorkelen. Zo gaaf om die grote schildpadden in de zee te zien! Ik heb er 3 gezien hier. Toen we even later weer verder gingen varen, kwam er een schildpad omhoog: eerst zijn kop boven water en toen kwam ie nog even met een poot boven water. Net als in Nemo: what’s happening dude! Zo gaaf. De laatste stop was in een baai waar we nog konden zwemmen, kajakken of stand-up paddle doen. Hier ging ook de bbq aan en de muziek en hebben we een gezellige lunch gehad. Een goeie afsluiting van een mooie snorkel tour!
Bij terugkomst in het hotel toch maar gaan inpakken en inchecken voor de vlucht naar de Big Island op vrijdag. S’Avonds wederom naar Duke’s gegaan. Ik had enorme mazzel. Ik kwam er ongeveer een half uur voor de zon onderging en de wachttijd was zeker een half uur, ook omdat ik zee uitzicht wilde. Voordeel van in je eentje gaan  er kwam een 2-persoons tafeltje vrij en ik kon na 10 minuten daar al heen! Ruim op tijd voor de zonsondergang en een supermooi plekje in een hoekje direct aan het strand. Super! Een mooie afsluiting van Oahu.
Vrijdagochtend rustig ontbeten en de laatste foto’s genomen van alles en toen op weg naar het vliegveld. Alles lekker vlot en na een vlucht van 35 minuten was ik op de Big Island. Wat een gigantisch verschil! Ik landde in Kona wat aan de westkust ligt. Dit is de droge kant van het eiland, dus een en al lava en nauwelijks groen te ontdekken. Bovendien waren de ‘trade winds’ die normaal waaien afwezig en daardoor hing er een vulkanische mist/bewolking over het eiland. Ondanks dat is het natuurlijk toch wel heel gaaf om weer een ander eiland te zien. Dit weekend was Melanie, een Australisch meisje die ik in Vancouver ontmoet heb, ook gekomen. Samen zijn we gaan lunchen en bedenken welke excursies we gingen boeken. Het werd: vrijdag avond snorkel tocht om manta roggen te zien, zaterdag ochtend een helikopter vlucht over het eiland (!) en zondag avond naar een Luau. De vrijdag avond tour hadden we achteraf gezien wel heel erg verkeerd ingeschat. Er is een plek wat maar een kwartiertje varen is om de roggen te zien, dus wij dachten dat we na zo’n 2 uur wel terug zouden. Aangezien we om half 8 vertrokken, bedachten we dat enkel een snack voldoende was en dat we bij terugkomst wel uit eten zouden gaan. Echter… wij gingen een andere kant op wat bijna een uur varen was!! Slimme ikke (ahum) had de antizeeziek pillen vergeten en de golven van 1 a 2 meter hoog waren niet echt fijn… en dat noemde de kapitein een rustige zee… Afijn, om kort te zijn was het geen geslaagde trip. We hebben namelijk na 45 minuten in het water te hebben gelegen, ook geen manta roggen gezien! En ja ook ziek geworden en we waren pas om 11 uur terug! Volgende keer maar iets beter voorbereiden.
Na een nacht van maar 4 uurtjes werden we om 5.20 uur in de ochtend opgehaald voor de helikoptervlucht! Wij hadden de tour van 7 uur smorgens geboekt omdat die het beste zicht heeft (smiddags werd de bewolking dichter). Wow wat supergaaf!!! Nog nooit eerder had ik in een helikopter gezeten. Verbazingwekkend genoeg was ik zodra we in de helikopter zaten, helemaal niet bang (ondanks mijn vliegangst dus ! ). Het eerste stuk vlogen we over de lava velden richting het zuidoosten van het eiland waar het nationaal vulkaan park ligt. Soms loopt de lava stroom zodanig dat je het kunt zien als je het park bezoekt, maar het weekend dat wij er waren, was de lava enkel vanuit de lucht te zien. We zijn rond de kraters gevlogen, zo gaaf om daar de gloeiende en bubbelende lava te zien! Na een tijd daar rondgevlogen te hebben, gingen we richting Hilo. We moesten daar na 1 uur vliegen landen om bij te tanken. Daarna zijn we naar de noordoost kant van het eiland gevlogen, de natte kant. Hier zijn de meterslange watervallen te zien tussen de groene grillige bergen! We zijn zelfs een vallei ingevlogen tot heel dicht bij de watervallen. Zo stoer.
En toen zat het er al weer op helaas. Wat een ervaring, ik kan het iedereen aanraden.
Bij terugkomst vielen Mel en ik bijna om van de slaap en hebben we dan ook alleen even snel gebruncht en toen afgesproken om eind van de middag weer wat te gaan doen. Even een paar uur slaap! Toen we elkaar weer zagen, zijn we een beetje gaan winkelen, heb ik 2 henna tatoeages laten zetten en zijn we lekker pizza gaan eten. Het lijkt wel alsof we vakantie hebben .
Zondag een luie dag bij het zwembad met een goed boek en cocktails. Top. En dan eind van de middag naar de luau: traditioneel hawaïaans feest met buffet (zowel eten als drinken) en een dans voorstelling. Leuk om een keer mee te maken.
Maandagochtend was het alweer tijd om in te pakken voor mijn tripje naar Maui, het laatste eiland van de reis. Mel vloog s’avonds weer terug naar Vancouver. De vlucht was dit keer zelfs maar 20 minuten. Relaxed hoor, zo’n klein stukje . Weer een hele andere sfeer op dit eiland. Wel weer groener. Ik zat vlakbij Lahaina in het noord westen van het eiland. Dit gebied bestaat uit resorts, resorts en resorts. Het is schitterend, maar ook wel een stuk saaier daardoor. Maar ach, het uitzicht was fenomenaal vanuit mijn kamer en ik heb me heel goed vermaakt in de bar met uitzicht op strand en zonsondergang met happy hour elke dag tussen 2 en 6 . Op dit eiland ben ik natuurlijk ook weer dingen gaan ondernemen. Ik ben 2 dagen gaan duiken. Dag 1 naar Molokini krater en daarna naar Red Hill (naam van de duiklocatie). Die laatste was super gaaf: 4 eagle rays gezien, white tip shark en natuurlijk gigantisch veel tropische vissen. De 2e dag wederom naar Molokini krater en daarna naar Turtle Town. Hier inderdaad een aantal schildpadden gezien en ook weer een white tip shark. Best griezelig om zo’n haai in het echt te zien! Deze zijn wel niet zo mega groot, zo’n 1,5 meter, maar ze zijn toch duidelijk herkenbaar als haai. Het was voor mij de eerste keer om echt met een groep te duiken. Dat is toch wel een stuk minder, vooral omdat zoveel mensen totaal geen rekening met anderen houden waardoor je vinnen in je gezicht krijgt enzo. Volgende keer maar iets meer betalen voor een privé duik ;-) Het was wel heel mooi. Grappig om te zien hoe sterk het op de Canarische eilanden lijkt. Het is natuurlijk ook vulkanisch. Verschil is alleen de soort vissen.
Heerlijk relaxte dagen: vroeg op, 2 duiken maken, bij terugkomst lekker luieren op balkon en daarna naar de bar voor een lekker drankje en hapje, zonsondergang kijken en dan nog wat meer relaxen. Top! Op vrijdag ben ik nog 1 tour gaan doen: the Road to Hana. Dit is een lange, smalle, zeer kronkelige weg langs de oostkust van het eiland. Supermooi met bijna elke bocht wel watervalletjes omdat het zo vaak regent aan deze kant. Wij hadden schitterend weer. Een paar stopjes gemaakt, eerst om heerlijk vers banana bread te kopen, jammie! In een aantal baaien gestopt en nog in een heuse lava tube (tunnel) gelopen. Als laatste nog naar de Seven Sacret Pools gegaan: een waterval die over 7 bassins naar beneden de oceaan in loopt. Hier gingen we zwemmen! Super mooi en heerlijk verfrissend. Niet eens zo koud als ik had gevreesd. Het was een mooie tocht en een goede afsluiting van de vakantie. S’avonds bij terugkomst in hotel was ik nog op tijd voor de zonsondergang en ben ik met camera nog even het strand opgelopen. Toch nog even genieten die laatste avond!
Zaterdag stond in het teken van inpakken, laatste souvenirtjes shoppen, over het strand lopen en dan s’avonds naar het vliegveld. Door het tijdverschil kwam ik zondag om 5 uur smorgens aan in Vancouver, kotsmisselijk, want het laatste half uur tijdens de landing waren er enorme luchtzakken. Bah. Maar ach, ik was er weer. Terug in regenachtig Vancouver.

In het kort dan nog even de laatste weken hier samenvatten: Halloween gevierd, was erg leuk. Er zijn wat Nederlanders en een Belg bijgekomen op Arine’s project, ook gezellig. Weekje naar Nederland geweest wat erg leuk was. Dagje naar Whistler geweest en komend weekend gaan Arine & ik even een dagje shoppen in Portland! Daar is het tax free ;-). Foto’s volgen nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: