Zomer is eindelijk begonnen.. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Zomer is eindelijk begonnen.. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Zomer is eindelijk begonnen..

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

13 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Jaja, ook hier is het lang wachten op de zomer. Al moet ik zeggen dat vergeleken met Nederland ik het wel mee vind vallen. En natuurlijk als ik dat zeg tegen een Canadees, dan krijg je gelijk het excuus te horen: normaal regent het veel meer, dit was een milde winter! Ach, ik vind het wel prima allemaal. Al was het net heel gemeen om te ontdekken dat er zowaar een paar druppels vallen buiten! De afgelopen 10 dagen is het aan een stuk heerlijk weer geweest met temperaturen van rond de 24 graden, vrij hoge luchtvochtigheid waardoor het nog wat warmer voelt, mooi zonnetje en af en toe een klein wolkje. Vanmorgen begon op dezelfde manier en het is nog steeds warm, maar net die ene wolk die nu boven kantoor hangt, geeft n paar druppels. Schande! :)
Weer leuke dingen beleefd de laatste weken. Het jazz festival was leuk. In het eerste weekend liepen we langs de Vancouver Art Gallery waar ze een podium hadden opgesteld waar de hele dag door verschillende jazz bandjes optraden. Erg gezellig. Op dinsdag gingen we met een groepje naar een jazz concert in het Vogue Theatre op Granville Street. Groep: Arine, Mariam, Andrew, Darryn, Matthew, Sophia en ik. Arine & ik waren al vroeg in de rij gaan staan en dat was maar goed ook. Een enorme rij! Voor de mensen die wel eens in de stad zijn geweest: de rij ging de hoek om op Smithe street en daarna de hoek om op Seymour street! Wij stonden bij de eerste 15 mensen :) Oftewel toen we naar binnen gingen, hebben we plekken gescoord op de 4e rij van het podium in het midden! Super. Eerst kwam er een optreden van een lokale jazzband, die vond ik super. Een kwartet met piano, basgitaar, drum en trompet (afgewisseld met cornet). Heerlijke muziek. Daarna was er even pauze voordat de hoofdact kwam. Iedereen ging helemaal uit zijn dak, kennelijk is hij heel populair. Ik was waarschijnlijk de enige in het gebouw die er eigenlijk niet wilde zijn…. Heel anders dan ik me had voorgesteld. Het was 1,5 uur lang pure improvisatie zonder melodie.. niet mijn smaak. Het was wel leuk om te zien hoe ze zelf genoten van het muziek maken, maar ik zal niet nog eens naar die groep gaan.. Achja, het was wel een gezellige avond!
Eind van die week, laatste weekend van juni, was het een lang weekend. Met Arine ben ik naar Vancouver Island gegaan. Op zaterdagochtend vroeg in de stromende regen naar de ferry terminal gereden. Helaas was daardoor onderweg op de boot voor 1,5 uur ook niets te zien. Maar bij aankomst in de buurt van Victoria bleek het droog te zijn! Hoera. Victoria bleek heel erg klein, toch wel een heel stuk kleiner dan ik had verwacht. Zeker gezien het de hoofdstad van British Columbia is. Maar goed, wel leuk om te zien. Hele andere sfeer dan in Vancouver. We hebben lekker rondgelopen, een toertje gedaan door het parlementsgebouw (aanrader als je van architectuur houdt) en daarna zijn we schandalig duur gaan high-tea-en in het Empress Hotel. Goed, we wisten van tevoren dat het duur zou zijn en het is ook wel leuk om daar te zitten. Maar voor high-tea hoef je het niet te doen, heb in Nederland beter gehad.. Daarna even relaxen in de hotelkamer (super mooi hotel met uitzicht over de haven, het Empress hotel en de parlementsgebouwen) voordat we de auto hebben genomen naar de Butchart Garden. Dit is een absolute aanrader! Vooral in deze tijd van het jaar was het erg gaaf omdat de rozen volledig in bloei stonden. Minstens 50 verschillende rozensoorten van over de hele wereld, wow! We hebben ons een aantal uren vermaakt daar :)
Uiteindelijk helemaal uitgeput (ik in ieder geval) terug in Victoria gaan slapen na een lange dag die om 6 uur was begonnen.
Op zondag gingen we op pad richting Port Renfrew. We reden langs de westkust van het eiland, mooi kronkelend langs het water. Onderweg een aantal stopjes gemaakt bij strandjes. Er was ons verteld hoe onwijs mooi het zou zijn. Pfff wat zijn wij verwend!! Haha. We keken elkaar aan toen we bij de 2e stop waren: eh… is dit niet precies hetzelfde als het vorige strand? Het was heus mooi hoor, kleine strandjes deels zand deels keien met het bos die tot aan het strand komt. Maar ja, als je zoveel reist, dan zie je zoveel moois dat dit toch wel wat tegenviel… Het was wel een fijne rit. Aankomst bij de lodge in Port Renfrew was een belevenis! We moesten het laatste stuk van ongeveer 2 kilometer over een onverhard pad naar boven rijden! Uiteindelijk kom je dan boven aan waar maar een paar kleine hutjes staan en de lodge zelf. Gaaf!! Wij zaten in een yurt, een soort grote tent maar wel met binnenkant houten constructie en een badkamer. De yurt is rond, maar had wel een doorsnede van zo’n 5 meter. Leuk, soort van half kamperen: de luxe van een Queen bed voor ieder van ons en een badkamer, aan de andere kant mega mieren die steeds binnenkwamen en het geklepper van de ‘gordijnen’ (tent zeil dat je op een paar plekken vast kunt maken).
Afijn, na ingecheckt te hebben, zijn we eerst naar de lokale winkel gegaan (er was maar 1 winkel) om wat inkopen te doen. Bij de lodge gingen we eten, maar ze hebben geen licentie om alcohol te schenken. Je mag het echter wel zelf meebrengen ;-)
Daarna naar Botanical Beach Provincial Park. Wow! Dat was heel gaaf. De kust daar bestaat uit diverse steenlagen en door de getijden ontstaan er poeltjes waar altijd leven in zit. Het pad door het bos was ook heel gaaf. Het is regenwoud, dus de bomen zijn volledig bedekt met mos en alles is vochtig. Het type hier was net even anders dan wat we in de buurt van Vancouver hebben gezien. Daar noem ik het ‘bomen met mouwen’. Hier was het een heksenbos geworden :) Slierten mos aan de takken en de bomen kronkelden in hele aparte vormen. Heel mooi om doorheen te lopen. En dan af en toe een glimp van strand met de getijden poelen en rotsen. Zeer indrukwekkend!
Die avond zoals al even genoemd gingen we eten bij de lodge. De eigenaren van de lodge zijn 2 broers die beiden chefkok zijn. Goh wat vervelend :). Heerlijk gegeten! Salade vooraf, verse wilde zalm als hoofdgerecht en een zelfgemaakte cheese cake als toetje. Mmm!
Na een slapeloze nacht voor mij, werden we gewekt door de regen… Gelukkig bleek dat het erger leek dan het was door het geluid op de tent. Toen we buiten kwamen, bleek het erg licht te regenen en na het ontbijt was het droog! Goeie timing :). We gingen nu via een andere route terug naar Vancouver. Deze weg is pas onlangs geasfalteerd, voorheen werd het puur gebruikt voor de houthakkers en de elektriciteit mensen. Er staat dan ook een groot bord: active logging road, wat inhoudt dat er actieve hout gehakt wordt. Het was echter een nationale vrije dag, dus ze waren niet aan het werk ;-) Er was toch nog redelijk wat recreatie verkeer, waardoor we maar 1 keer wild hebben gezien: 3 herten die de weg overstaken. Geen beren of elanden of wat dan ook… (alhoewel ik dat niet heel erg vond… de wandelingetjes die we gemaakt hebben, liep ik toch niet heel erg relaxed wetende dat je je bevindt in een beren gebied!) Mooie route om te rijden, heel anders dan de vorige dag.
Uiteindelijk waren we vrij vlot en zijn we vlakbij de Butchart Garden, wat ook vlakbij de ferry terminal ligt, nog naar de Butterfly Garden gegaan! Niet groot, maar wel enorm veel verschillende vlinder soorten. Heel mooi. We hebben ons daar nog vermaakt voor zeker een uur. We hadden inmiddels al bedacht dat we zouden gaan proberen om een eerdere boot terug te nemen. We hadden reservering voor de boot van 5 uur, maar we zijn erheen gegaan om 3 uur zodat we de boot van 4 uur konden gaan halen. En dat is gelukt!! We zagen andere rijen auto’s die na ons kwamen, die de boot niet meer opkonden, maar wij hadden het precies goed getimed! :) Zodoende waren we rond 6 uur thuis, toch fijn om nog even te kunnen relaxen voordat werk weer ging beginnen.

Sindsdien geen speciale dingen ondernomen. Natuurlijk een aantal keer met collega’s op pad geweest naar een restaurantje of een bar. O ja, afgelopen zaterdag had ik me aangemeld voor een meet up groep voor fotografie. Een tour over Granville Island. Ik ben een uurtje geweest. Het idee is leuk, echter Granville Island is niet helemaal mijn stijl qua wat ik leuk vind om te fotograferen. En thuisgekomen bleek dat ik per ongeluk een stand nog had ingesteld op mijn camera waardoor bijna alle foto’s zijn mislukt…. Toen Anniek er nog was, was er een hele mooie maan die we hebben gefotografeerd. Tsja.. toen heb ik met de iso waardes zitten spelen en die bleek dus nog op 128.000 te staan!! In plaats van 100 voor een zonnige dag zoals afgelopen zaterdag… (ook trouwens voor Vancouver Island, waar dus helaas ook veel foto’s nogal verpest zijn).
Maar ja, dat heb je als je een nieuwe camera hebt die je nog niet helemaal begrijpt ;-)

Komend weekend geen wilde plannen. Wellicht naar het strand met een boek of wat rondfietsen/rondlopen. Of gewoon op mijn balkon in slaap vallen ;-) In ieder geval heerlijk lui zijn!

Enne, over 2 weekjes kom ik weer even naar Nederland: 27 juli ben ik er tot 4 augustus. Wie weet tot dan

  • 13 Juli 2012 - 19:16

    Maaike:

    Hey Bianca,

    zoals altijd heb je weer geweldig leuke dingen meegemaakt! Vooral de trip door het bos!! Klinkt als een Halloweenbos to me ;) :p

    Leuk dat je naar NL komt! Zeker even komen combatten dan, want de nieuwe is heeeel gaaf!!!! ;)

    Ik ben inmiddels afgestudeerd! Heerlijk :) Ze hadden echt een feestje gemaakt van de diplomering, dus dat was errug leuk!

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: