Ik ben gearriveerd! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Ik ben gearriveerd! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Ik ben gearriveerd!

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

11 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Haaai!

Jaja, ik zit in Vancouver! Nog steeds een beetje aan het bijkomen. Ik heb wel prima geslapen, maar ben toch nog moe. Heerlijk luieren dan maar, goh wat een straf :-)

Gisteren is alles goed verlopen. Ik was vroeg opgestaan om nog van alles thuis te doen (stofzuigen, was ophangen, etc) en dan stiekem toch dingen nog op t laatste moment vergeten... maarja, belangrijkste is dat ik wel alles bij me had wat nodig was!
Om 10 uur met de taxi naar schiphol gegaan. Bagage inchecken ging vrij vlot ondanks de drukte (leuk joh zo vlak voor Pinksteren). Om 11 uur afgesproken met An & Willem! Erg leuk dat ze langskwamen. Gezellig even wat drinken en daarna uitzwaaien. Gauw wat tijdschriftjes gehaald (die ik natuurlijk niet gelezen heb, zoals altijd kom ik er niet aan toe, hoe lang de vlucht ook is) en vrij snel al naar de gate gegaan.
We konden pas vrij laat het vliegtuig in, want toen het tijd was om door de security check te gaan, stond het vliegtuig er nog niet. Niet heel handig ;-) Maar goed, het viel mee. We zijn een half uur later vertrokken, maar we hebben snel gevlogen waardoor we een kwartier te vroeg geland zijn! Vlucht zelf was erg relaxed. Leuk contact gehad met mensen en verder nog 3 films gezien: The Social Network, Rango en Red (die laatste is echt hilarisch!).

Door het snelle vliegen en het tijdverschil, zijn we net zo laat geland als dat we waren vertrokken: 13.45 uur! Al vrij snel heb ik de vliegtuiggenoten niet meer gezien, aangezien ik naar Immigratie moest. Het verbaasde me om te merken dat er zowaar mensen zijn die een vlucht nemen en dan maar op hoop van zegen proberen een stage of werkvergunning te krijgen bij de grens, zonder enige papieren! Daardoor duurde t wachten redelijk lang. Maar al met al viel het erg mee en ik heb mijn werkvergunning gekregen :-)
Daarna was het mijn koffer ophalen (die gelukkig nog rondcirkelde op de band) en wederom een taxi nemen. Reikhalzend uitkijken naar alles om me heen natuurlijk! Want ik was aangekomen in Canada! Eerste keer dat ik aan deze kant van de Oceaan ben, hiervoor alleen naar Azie & Midden Oosten geweest. Eerste wat opviel: het is zo groen! En natuurlijk het water en omringd worden door bergen. Al waren de bergen niet zo goed te zien, want het was behoorlijk bewolkt. Vanuit het vliegtuig had ik nog wel de besneeuwde Rockies gezien!

Afijn, rond 4 uur was ik in het appartementencomplex aangekomen. Ik voeg wat fotootjes toe van mn appartementje waar ik de komende maanden zal verblijven. Het is niet groot, maar ik heb alles wat ik nodig heb: badkamer met ligbad en douche, slaapkamer met een groot 2-persoonsbed, woonkamer met open keuken en wel 3 grote kasten, waarvan 1 inloopkast! (zoveel kleren heb ik nou ook weer niet meegenomen hoor.... haha)
Verder gisteren niet veel gedaan. Het was erg druk in de stad omdat om 5 uur de Vancouver Canucks een play-off wedstrijd moesten spelen (ijshockey). Ik ben even naar de lokale supermarkt gegaan om wat spulletjes te halen en verder geprobeerd zo lang mogelijk wakker te blijven. Later dan 20.00 uur is me niet gelukt, ondanks dat er enorm gejuich was buiten omdat de Canucks de wedstrijd hebben gewonnen en nu voorstaan met 3-2 in een best-of-7!

Redelijk goede nacht gehad eigenlijk en vanmorgen om 7 uur opgestaan. Heel erg lui, formule 1 kwalificatie in bed gekeken :-) Vanmiddag de stad voor het eerst in geweest! Ik moest op zoek naar een nieuwe wereldstekker, want mijn laptop voeding paste er niet in. Zodoende ben ik voor t eerst een heuse Sears in geweest, haha. Al waren zij uitverkocht... maar goed, ben wel geslaagd. Ofcourse bij een Starbucks gezeten voor n heerlijk kopje Cinnamon Dolce Latte en n broodje. Het zonnetje was ook nog eens gaan schijnen. Wat wil je nog meer! Als het morgen een beetje mooi is, ga ik wandelen richting Stanley park (half uur lopen minimaal vermoed ik). Ben benieuwd!

In ieder geval ga ik me hier wel vermaken :-)

Ciao for now!

  • 12 Juni 2011 - 09:00

    Appartement:

    Super leuk om te lezen, dat het allemaal goed is gegaan en zo te zien heb je een prima appartementje! Dat gaat helemaal goed komen de komende maanden. Volgende keer wel even bed opmaken hè voor de foto :-P.

    Liefs Moon

  • 12 Juni 2011 - 10:18

    Niekje:

    Zoooo!!! Da's best een mooi appartement!
    In ieder geval een grotere badkamer dan in Alphen, haha

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Heel veel succes morgen!

    Liefs

  • 13 Juni 2011 - 17:30

    An En Willem:

    Lieve Bianca, Het ziet er allemaal heel mooi uit. Prachtig uitzicht maar wat wil je in zo'n wereldstad. Zijn benieuwd hoe het morgen op je eerste werkdag gaat.
    We blijven je volgen. Liefs A&W

  • 14 Juni 2011 - 11:08

    Maaike:

    Hey Bianca,

    leuk om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan. Je appartement ziet er super uit, luxe hoor! Heel veel suc6 deze 1e week.

    Groetjes Maaike

  • 14 Juni 2011 - 14:39

    Sanne Arink:

    He testcollega,

    Wat een leuke uitdaging! Geniet er van (ook van het werken natuurlijk:). We zijn uiteraard benieuwd naar je updates in de nieuwsbrief.

    Veel succes met je eerste dagen op kantoor.

    Groetjes,

    Sanne

  • 14 Juni 2011 - 15:10

    Vanessa:

    hey! Klinkt super gaaf hoor, nu kan ik jouw verhalen lezen en jaloers worden/zijn... bij mij is het ook alweer begonnen te kriebelen om weer te vertrekken! ;)
    Heel veel plezier en succes daar!
    Groetjes Vanessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 73316

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: