Eerste dingen die opvallen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Eerste dingen die opvallen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Eerste dingen die opvallen

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Ben inmiddels een paar dagen hier. Vandaag mijn 3e werkdag! Ik was wel voorbereid op verandering, dat werk doe ik tenslotte als consultant. Maar dat het echt anders zou zijn, had ik eigenlijk niet verwacht. Het is toch een Westers land enzo. Maar goed, sommige dingen zijn toch echt wel anders.
Meest opvallend: hier werken ze in cubicles. Dat ken ik echt alleen van tv! Haha. Best wennen dat alles zo open is en je dus eigenlijk altijd in geroezemoes/geluiden zit. Gelukkig kan ik me goed afsluiten :) Wat ook zo grappig is, maar dat kan specifiek voor dit gebouw van deze klant zijn, de wc’s… sorry hoor, dat ik daar over moet vertellen. Maar ik vond het zo opvallend! Het is een mix van Schiphol met de basisschool! Een ruimte met klapdeurtjes voor de wc-hokjes, alles open verder, dus de deur begint pas ruim 30cm boven de grond en het is net hoog genoeg dat ik rechtop kan staan en er niet overheen kan kijken. Maar als ik iets langer zou zijn… haha. En met Schiphol bedoel ik t automatische doorspoelen.
Verder valt het eigenlijk nog mee in Canada, want hier gebruiken ze ook gewoon kilometers en Celsius en centimeters. Oftewel hetzelfde metrieke stelsel als waar ik aan gewend ben. Echter, als je etenswaar koopt in de supermarkt, kan het ook heel makkelijk Amerikaans zijn en krijg je dus opeens dat je de oven op zoveel graden Fahrenheit moet zetten! Pfff. Nouja, ook dat hoort bij de ervaring, toch!

Overigens heb ik ook al enorm veel tips gekregen voor trips hier in de buurt. Ik wist niet dat alles hier zo ‘dichtbij’ was! San Francisco is maar 2 uur en n kwartier vliegen bijvoorbeeld, ik zou voor n lang weekend kunnen gaan! En Hawaii is maar zo’n 4 a 5 uur vliegen… mmm. Wie komt er langs en gaat mee op reis? :) Maar goed, eerst maar eens voor elkaar krijgen dat ik een vakantie kan nemen en dan ga ik eerst Canada zelf ontdekken. Ook niet onbelangrijk ;-)

Enne, vanavond moet ik eigenlijk ergens oordopjes gaan scoren. De Vancouver Canucks, ijshockey, spelen vanavond de laatste wedstrijd in de best-of-7 serie van de Stanley Cup (tegen Boston). Het is een thuiswedstrijd, en op de een of andere manier verliezen ze steeds gruwelijk als ze in Boston spelen, maar kunnen ze wel net aan winnen als ze thuis spelen. Laat ik nou Downtown wonen in mn appartementje en ze hebben op minstens 5 plekken grote schermen neergezet! Ben benieuwd, dit keer geen jetlag om me in slaap te krijgen…..

Om toch nog even terug te komen op werk. Het is een behoorlijk internationaal team eigenlijk. Tuurlijk, ze zijn in dienst van Canada of US, maar oorspronkelijk komen ze echt overal en nergens vandaan! Mijn eigen team bestaat uit een Russische, een Indiër, een Amerikaan en ik. Verder heb ik hier mensen ontmoet uit Mexico, China, Brazilië, Engeland en Australië. Dat is wel erg leuk! Leuk om al die verschillende verhalen te horen hoe de mensen hier terecht zijn gekomen.

Oh enne, wat ik als laatste nog even wilde vertellen. Het is hier leuk om in de auto te zitten! Elke dag kan ik carpoolen en vooral de terugweg is erg mooi. Als je terugrijdt naar downtown Vancouver, rijdt je een beetje naar beneden en dan heb je een heel goed uitzicht op de omringende bergen met sneeuw erbovenop! Geweldig!! Schijnt dat op maar een half uurtje rijden vanuit Downtown, je al kunt skiën. (niet dat ik dat ooit gedaan heb, maar wie weet, nu het zo dichtbij kan)


Dat was het weer even voor nu. Leuk om jullie reacties te lezen! Enne, ik zou vooral zeggen: kom langs! :)

Groetjes,
Bianca

  • 15 Juni 2011 - 22:06

    Emily:

    Volgens mij meldde ik me net al aan als vrijwilliger voor dat tripje naar Hawaii. Moet je wel nog wat langer in Canada blijven, anders gaat het me niet lukken.. ;-)

  • 16 Juni 2011 - 01:19

    Bianca:

    Klopt Ems, maar niet iedereen heeft Facebook :-) enne, als ik tot eind volgend jaar blijf, lukt het dan?

  • 16 Juni 2011 - 07:12

    Niekje:

    En staat je appartement er nog na al dat hockey-geweld? Ik hoorde net op de radio dat het een chaos in de stad was.

    Nou meisje succes verder deze week.

  • 16 Juni 2011 - 14:50

    Gaby:

    Hey Bianca! Hoop dat je nog weet wie ik ben ;) Wat gaaf zeg, dat je zo via je werk naar Canada kunt!

    Als je de kans krijgt om naar San Francisco te gaan, zou ik dat zeker doen... dat is echt zo'n geweldige stad! Ik ben er 2 jaar geleden 2 weken geweest, super vakantie. Mocht je ooit tips nodig hebben, let me know ;)

  • 17 Juni 2011 - 08:37

    Peter:

    Leuk verslag. En denk niet teveel aan Dilbert in die cubicles ;-) (Misschien kan Jorden er 1 speciaal voor jou maken)

  • 19 Juni 2011 - 16:23

    An En Willem:

    Hoi Bianca, een zeer internationaal gezelschap waarin je terecht bent gekomen. Ik neem aan dat de voertaal Engels is. Wat een verhaal over die wc deuren, ga maar gauw uitproberen of het overal zo is. Heb je enig idee waarom dat zo is? Zo te horen kun je alle kanten op in je vrije tijd en aangezien reizen je hobby is kun je hier je hart ophalen. En je portemonnee leeg. We horen wel weer van je. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 73318

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: