Deze tijd van het jaar wordt toch zomer genoemd? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Deze tijd van het jaar wordt toch zomer genoemd? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Deze tijd van het jaar wordt toch zomer genoemd?

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Flauw hoor. Iedereen vertelde me steeds dat ik kon gaan genieten van de zomer in Vancouver. Maar het is niet veel anders dan in Nederland zo te zien… wat een regen! Is wel erg jammer, want het beïnvloedt dan toch wat je gaat doen. Afgelopen weekend zou ik de Grouse Grind gaan doen, een zeer bekend wandelpad op Grouse Mountain, waarbij je zo’n 800 meter stijgt in 1,5 uur lopen! Ik had er enorm veel zin in, mooie nieuwe wandelschoenen, klaar om te gaan, en dan wordt je wakker op zaterdag: stromende regen!
Vaak klaart het weer op, maar 3 uur later, een half uur voordat we elkaar zouden ontmoeten, regende het nog net zo hard. Een blik op de weersvoorspelling liet zien dat het in North Vancouver, waarvandaan de route is naar de berg, net zo hard regende en dat het de hele dag door zou gaan met de meeste regen in de middag! Dus helaas, toch maar afgeblazen voor deze keer. Ach ja, het pad is open tot ergens in September als het goed is, dus ik heb nog even de tijd ;-)

Wel iets anders leuks bedacht om de regenachtige dag door te komen: de Vancouver Art Gallery! Deze zomer is er een tentoonstelling van Surrealisten: The surrealist revolution in art. (voor de liefhebber, check: http://www.vanartgallery.bc.ca/the_exhibitions/exhibit_surrealist_revolution_in_art.html )
Surrealisme is gelukkig juist het soort kunst waar ik erg van houd. Het was dan ook heel gemeen dat het grootste deel van de museumwinkel vol lag met Dalí spullen! Goed, ik ben minimaal 2x in zijn museum in Figueres geweest, maar toch kon ik het niet laten om rond te snuffelen en ook nog wat te kopen. Een heerlijke middag ondanks de regen. We hebben daarna nog even thee gedronken op het terras van het café dat bij het museum hoort, ondanks de regen. Op het terras hadden ze grote parasollen staan waaronder je prima droog kon zitten, het terras stond vol met enorme plantenbakken en bomen (waar ze kerstballen in hadden hangen!?), de vogels kwamen bij je op tafel zitten (gelukkig geen kraaien…), kortom een heerlijk plekje.
Vlakbij het museum zit mijn favoriete boekwinkel: 4 verdiepingen vol! Toch ook maar even rondgesnuffeld en me redelijk ingehouden, maar 2 boeken gekocht :)
De rest van het weekend was het luieren ;-)

Deze week heb ik bijna de hele week training zoals ik had verteld. We beginnen vanmiddag, tot aan donderdagmiddag. Dan zit ik in een ander gebouw en ga ik waarschijnlijk de hele week met de skytrain.
Ondertussen gaan bedenken waar we morgenavond heen gaan voor diner. Overigens heb ik me ook aangemeld voor de Social Committee op kantoor. Ben heel benieuwd :) Heb al wat plannetjes…

Voor nu hou ik het hier even bij. Het is leuk om jullie reacties te lezen, dus vooral blijven doen!

Tot de volgende keer

  • 18 Juli 2011 - 17:44

    Henk:

    Zo te lezen is er nog veel meer om te beleven en van te genieten dan wandelen in de regen!

  • 19 Juli 2011 - 14:52

    Niekje:

    regen in Nederland... of regen in Canada hmmmm ik denk dat ik wel weet wat ik zou kiezen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: