De eerste maand zit er al op! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu De eerste maand zit er al op! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit er al op!

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

11 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Haai

Wow, wat vliegt de tijd. Gisteren, zondag, was ik hier alweer 1 maand! Gisteren was toevallig ook een dag waarop ik echt absoluut NIETS heb gedaan voor de verandering. Aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant heb ik dan ook het gevoel: mis ik niet iets? Moet ik niet ergens heen? Ik heb nog tijd genoeg om alles te ontdekken hier, maar toch vind ik het lastig om helemaal niets te doen. Terwijl ik daar thuis helemaal geen moeite mee heb haha. Achja, misschien als ik hier langer ben, dat dat gevoel wat minder wordt. Ik kreeg trouwens vorige week nog zo’n opmerking te horen van een Italiaanse collega: “dat is echt een Europese reactie! Wacht maar, je wordt nog wel zo relaxed als de mensen in Vancouver”. (vrije vertaling ;-) )

Vorige week was erg gezellig. 4 van 5 avonden ben ik uit eten geweest met collega’s, ofwel met Arine (de NL collega) dan wel met collega’s van Capgemini US en Canada. Aangezien de mensen van de klant vaak niet in Downtown wonen, gaan die niet zo snel mee. Maar het lijkt erop dat morgen wel wat andere mensen meegaan. Het is nu een vaste avond geworden: elke dinsdag avond met collega’s op pad, goeie biertentjes zoeken waar ze ook nog lekker eten hebben! (tja, je moet wat, als je geen wijndrinker bent). Vanmorgen kreeg ik nog een goeie tip van de receptioniste van Level (appartement waar ik woon) voor een van de beste restaurants van Vancouver en dat is een Belgisch restaurant! Ben heel benieuwd :)
Afgelopen weekend was het Celebrate Vancouver festival, om de 125e verjaardag van de stad te vieren. 3 dagen lang waren er muziek optredens van lokale bands, activiteiten, kunst exposities, van alles, in Stanley Park. Daar moest ik natuurlijk naartoe! Eerst zijn we, Ana, Arine & ik, gaan winkelen. Uitzoeken of ik hier een mobiele telefoon kan kopen, is toch een stuk goedkoper dan met een Nederlandse mobiel smsen en bellen ;-) Maar helaas, ik heb een Canadees ID nodig zucht. Naja, maar weer doorvragen wat ik nu kan doen. Wel geslaagd voor een korte broek en capri broek en een zonnebril. Ja ik weet het, sommige van jullie denken nu: alweer een nieuwe zonnebril? Ja, en ik heb een goed excuus! De enige zonnebril die ik had meegenomen, is stuk gegaan. Dus ja, toen moest ik wel! :) Overal nog steeds mega sale, dus dat maakt winkelen erg aanlokkelijk ;-)
We wilden daarna vanaf Waterfront de gratis shuttle service nemen naar het festival terrein. Maar helaas, het was zodanig druk qua verkeer, dat het minimaal 1 uur zou duren met de bus! (normaal hooguit 10 minuutjes) Dus ze raadden iedereen aan om te gaan lopen. Ondanks dat we al best moe waren, zijn we toch maar gaan lopen. Het was wel heerlijk weer, dat maakt een hoop goed. Het had trouwens niet veel uitgemaakt denk ik, lopen was ook zeker een uur. Maar goed, we zijn er gekomen ;-) Voor de mensen met facebook, die hebben al wat foto’s gezien! We hebben daar lekker op het gras gezeten, weliswaar op plastic zakken want het was behoorlijk vochtig, genieten van het zonnetje en de muziek van een of andere lokale band. Prima vertoeven!
We zijn niet lang gebleven, want het was al kwart over 7 in de avond en we moesten nog teruglopen! Onderweg, vlakbij het appartement, hebben we pizza gehaald en we waren rond kwart over 9 thuis. Heerlijke pizza trouwens :)

Ik zat nog te denken of er nog iets was in de categorie: opvallende dingen. En ja, ik kon nog iets bedenken. Auto’s. Allemaal van die grote bakbeesten hier, voornamelijk Sedans of SUV’s. Er zijn wel wat merken die je bij ons ook ziet (voornamelijk Japanse merken), maar stiekem mis ik eigenlijk wel de Europese auto’s. Al helemaal mijn eigen auto, die ik heb ingeleverd omdat ik hierheen ging. Hier hebben ze geen Alfa Romeo! Kennelijk letten ze hier alleen maar op functioneel en zo groot mogelijk. Oog voor design hebben ze niet echt, althans niet voor auto’s. Dat mis ik wel een beetje hoor.
Er is wel iets dat het goed maakt…. Ik woon in de wijk Yaletown, de upperclass buurt zal ik maar zeggen. Als je in de buurt rondloopt, bijvoorbeeld op weg naar een restaurantje, komen er allerlei dure sportauto’s voorbij! Ik zie zo ongeveer dagelijks wel Ferrari’s, af en toe een Lotus, Lamborghini, veel Porsches .Dat maakt het een beetje goed :)

Nog even over het werk zelf, dat is tenslotte de reden dat ik hier ben. De cultuurverschillen vallen mee. Het is nog steeds wel wennen dat ze hier een andere benadering hebben, veel meer big smile opzetten en positief praten in plaats van direct en to the point zoals ze in NL zijn. Het zorgt wel voor een prettige werksfeer, al wordt ik er soms wat ongeduldig van omdat dingen zoveel sneller kunnen gaan als mensen gewoon direct zeggen wat ze nodig hebben! Het begint nu op gang te komen, ben bezig met mijn eerste plan schrijven (draft al opgeleverd zowaar). En volgende week hebben we 4 dagen training van het product. Vanaf eind van deze maand tot half oktober zal het behoorlijk druk zijn. Ben heel benieuwd. Het is altijd afwachten of het ook daadwerkelijk zo druk gaat worden dat we moeten gaan overwerken. Het wordt wel gezegd, dat ze verwachten dat we in de avonden en misschien zelfs weekenden zullen gaan werken. Maarja, dat heb ik vaker gehoord bij projecten en meestal bleek het niet nodig. Ik zal het wel merken.
In ieder geval is het op kantoor leuk. Veel leuke collega’s en de omgeving is schitterend. Zelfs voor een business park (industrie terrein). We zitten vlakbij de Fraser rivier en ze hebben hier een park omheen gelegd. Zo kunnen we tijdens de lunchpauze heerlijk wandelen!
Mooie timing. Het is nu net lunchtijd. Dus gauw dit bericht posten en dan gaan lunchen!

Tot gauw
Bianca

  • 11 Juli 2011 - 20:48

    Henkie En Marian... :

    lekker positief... ga zo door!!

  • 12 Juli 2011 - 06:46

    Niekje :-D:

    Dat futuristische ding is leuk!
    Ook leuke plaatjes met je collega's heerlijk in het zonnetje! Je lijkt er al helemaal thuis :-) GENIET!!!

  • 12 Juli 2011 - 13:36

    Maaike:

    Volgens mij heb jij je plekje gevonden ;) Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!

    Groetjes Maaike

  • 12 Juli 2011 - 14:23

    Bianca:

    niek, boven dat futuristische ding zit een Japans restaurant. Wanneer kom je, dan moeten we daar gaan eten! :-)

  • 17 Juli 2011 - 06:44

    Maurice Peeters:

    Leuke verslagen en foto's!
    Ut lijkt daar bijna gezellig, tss

    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 73170

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: