Week 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

01 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Was ik weer! Hmm, waar te beginnen… Ik was bij afgelopen zaterdag gebleven volgens mij. S’morgens tijdens Formule 1 kwalificatie, was t buiten aan het regenen… niet echt gezellig. En ook toen ik wat later echt opgestaan ben, was het nog steeds aan t regenen. Heb de ochtend uitgerekt door te Skypen en lui te zijn, maar helaas, de regen bleef. Toen maar bedacht: tijd om naar het Aquarium te gaan! Stukje lopen naar de bushalte op Georgia street en dan daar de bus gepakt naar Stanley Park. Het was gelukkig wel grotendeels droog, af en toe wat spatjes. Wat heerlijk om daar te lopen! Al die grote groene bomen, het water met alle mooie bootjes, daarachter de skyline van Downtown. Het Aquarium was heel dichtbij en daar heb ik vrolijk 45 minuten in de rij gestaan! Pfff. Maar goed, het was wel erg leuk. Mooi amazone gedeelte waar je de supermooie vlinders en papegaaien en schildpadden ziet. Helaas besloeg de lens van mijn camera steeds, dus het was lastig om foto’s te maken. Maarrrrrr, ik heb natuurlijk wel foto’s gemaakt van de Beluga’s en de dolfijnen! De beluga’s zijn zo schattig. Het is een soort walvis, al zijn ze veel kleiner, spierwit (ze komen van de Noordpool) en gewoon leuk! Zie de foto’s :) Ik heb zowel de Beluga show als de Dolfijnen show gekeken. Blijft leuk. En ja, ik heb een membership card genomen! Haha. Voor de prijs van 2x het aquarium bezoeken, heb je al een membership card. Nou kan ik een jaar lang zo vaak als ik wil en kan ik op sommige dagen eerder naar binnen dan de andere mensen. Cool!

Nou goed, het Aquarium was leuk dus :) Daarna ben ik lopend teruggegaan naar Canada Place, ongeveer 40 minuutjes lopen. Heerlijk langs de Seawall, genieten van het water en de bootjes. Op weg naar huis nog een klein boodschapje gedaan en helemaal doorgelopen naar huis. (vanaf Stanley Park in totaal ongeveer een uur lopen, inclusief stoppen voor foto’s enzo, dus valt best mee).
Helemaal gaar van al het geslenter (45 min in de rij staan en daarna slenteren langs alle dieren in het aquarium), was ik rond 17.15 uur weer thuis. Net toen ik na zo’n 20 minuutjes een klein beetje was bijgekomen, ging de telefoon. Een collega, Ana, belde. Ze was op weg naar Downtown: of ik zin had om uit eten te gaan? Ja natuurlijk! Gewoon de vermoeide benen negeren, schoenen weer aantrekken en lopen naar Granville Bridge. We zijn uiteindelijk naar restaurant C gegaan, aan False Creek Waterfront. Oftewel aan het water, vlak naast de Granville Bridge. Een geweldig visrestaurant! Hmm, wat een lekker eten was dat. Toetje: crème brulet met witte chocola & rozemarijn, mmmmm!
Dat was het extra lopen wel waard :)

Zondag was het een heerlijke zomerse dag. In de ochtend nog niet zo warm, maar in de middag warmde het behoorlijk op. Er was dat weekend het Latin Carnaval festival kennelijk. Een groot deel van Granville Street was afgezet, er werd een soort voetbal gespeeld (met n hele kleine bal op een klein veld, 5 of 6 man per team), overal verschillende eettentjes, vaak speciaal voor een land. En natuurlijk muziek! Erg gezellig. Ik ben doorgelopen tot west georgia street, want er was mij verteld dat daar het beste koffietentje van Vancouver zit! Genaamd: Artiggiano’s. Er zijn wel meerdere van Artiggiano’s, maar dit schijnt de beste te zijn. Aangezien ik daarvoor nog geen lekkere koffie had gedronken (Starbucks is geen koffie, wel lekkere zoetigheid ;-) ), moest ik daar natuurlijk heen! En ja, wat een leuk tentje! Knusse stenen tafeltjes, allerlei lekkers en een heleboel soorten koffie. Met een grote kop Cappuccino, een croissantje ham/kaas en een muffin heb ik daar heerlijk gezeten. Heb zo het vermoeden dat het een van mijn vaste stekjes gaat worden hihi. Zo lekker die koffie, en heb pas 1 soort op! Ik moet sowieso erheen om de espresso macchiato uit te proberen! Misschien vandaag (vrijdag 1 juli).
Vlak bij, 1 straat verder, staat de Harbour Lookout toren. Ik had al gehoord en bedacht dat ik erheen wilde, maar tot dan toe was het weer nog niet zo mooi geweest. Nu was het helemaal opgeklaard en kon je de sneeuw op de bergen zien! Oftewel, kaartje gekocht en hup, met de glazen lift naar boven! Ik was wel een klein beetje teleurgesteld, want ik dacht dat het open zou zijn. Maar nee, het is helemaal dicht, je moet de foto’s door de ramen nemen. Maar goed, het was wel een schitterend uitzicht! Ben 2x helemaal rond geweest :) Daarna wederom weer naar Canada Place geweest, het is nou eenmaal een heerlijke plek. Enne, op de terugweg nog even gewinkeld, ook niet vervelend! Toch wel een voordeel van in een stad wonen, op zondag is gewoon alles open.

Een heerlijk weekend dus. Zie de foto’s! Afgelopen week is voorbij gevlogen. Het was ook maar een korte werkweek, want vrijdag 1 juli (vandaag) is het Canada Day! Dan vieren ze de verjaardag van het land. Ben heel benieuwd, ga later vanmiddag de stad in (is nog tot vanavond laat). Nog met collega’s uitgeweest, eten & drankje in een Irish Pub en daarna nog naar een tentje waar een optreden was. We dachten dat het hoorde bij het International Jazz Festival, maar dat bleek niet het geval… ha ha. Was een lokale jongen die gitaar speelde en liedjes zong. Achja, het bier smaakte prima ;-)
Overigens, morgen komt er een andere Nederlandse collega naar Vancouver! Gezellig :) Weliswaar voor een andere klant, maar ze komt wel in hetzelfde appartementen complex, voor in ieder geval 2 maanden. Dat wordt vast leuk!

Lang verhaal weer. De opvallende dingen bewaar ik voor de volgende keer. Fijn weekend allemaal!

Grtz bianca

  • 05 Juli 2011 - 15:26

    Maaike:

    Hey Bianca,

    volgens mij heb jij het super naar je zin! Ik vind al die Canadese namen (bvb Cranville Bridge) zo mooi klinken!! Haha :) Geniet ervan en veel succes daar!

    Groetjes Maaikie

  • 11 Juli 2011 - 10:41

    An En Willem:

    Mooi verhaal en mooie foto's. We leren de stad op deze manier voordelig kennen. Blijven je volgen. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: