Vervolg dingen die opvallen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Vervolg dingen die opvallen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Vervolg dingen die opvallen

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Alweer een weekje verder :) Voelt al bijna alsof ik hier al heel lang ben. Gek eigenlijk hoe snel het went om hier te zijn. Toch wel heel anders dan een vakantie. Toen ik net in Alphen ging wonen, wist ik ook niets in de buurt. Hier hetzelfde. Al gaat dit wel wat vlugger omdat iedereen zo behulpzaam is. De mensen hier zijn erg trots op hun provincie en stad, en terecht! Ik heb nog wel niet veel gezien van dichtbij, maar de omgeving is echt schitterend!
Om terug te komen op dingen die opvallen. Dat van die wc’s, kennelijk is dat hier normaal. Overal waar ik kom, zijn ze zo. Ik vind t nog steeds gek (je hoort alles, iiiiiiiiiieeeeewwlll). Maarja, zal ik vast wel aan wennen ooit ;-)

Iets anders dat me hier is opgevallen: iedereen die je tegenkomt, bekend of onbekend, zegt: how are you (today/doing)? Vooral op kantoor is dat erg wennen. Zeker als je mensen eenmaal kent, is het in Nederland toch wel heel gewoon dat je bij iemand even langsgaat bij zijn/haar bureau en meteen vraagt waarvoor je kwam. Maar nee, hier vraagt iedereen eerst hoe het met je is, voordat je over iets zakelijks praat. Ik voelde me bijna schuldig/beschaamd als ik meteen iets zakelijks wilde vragen!
Overigens vind ik dat in winkels dan wel een beetje overdreven worden hoor. Als je binnenkomt, wordt je nog net niet besprongen door iemand van het personeel met een grote fake smile die vraagt hoe het met je is en of ze je kunnen helpen. Knap hoor, dat iemand dat de hele dag kan doen in een winkel. Iedereen steeds met een overdreven grote smile en vrolijke toon benaderen. Pfff. Wat zal het voor hun lijken alsof veel mensen enorm chagrijnig zijn in Europa, haha. In het restaurant vorige week ook, we hadden onze ‘persoonlijke’ serveerster (terwijl we ook werden bediend door anderen…. Logisch?) die letterlijk elke 5 minuten kwam vragen of we het nog naar onze zin hadden en of het eten goed was enzo. Op zijn lompe boerenhollands krijg ik dan wel de neiging om te zeggen: ja hoor, net zoals 5 minuten geleden. Ik doe het niet hoor! Ha ha.

Verder heb ik nu niet zoveel te melden. Werk is nog in opstartfase (project zelf is in opstart fase, niet alleen maar voor mij omdat ik nieuw ben), dus vooral veel lezen en afwachten. De zomer is helaas nog niet in volle glorie begonnen, vaak zeer bewolkt en vandaag heeft het hard geregend. Achja, is nodig om alles zo groen te houden hier he ;-)
Heb nog geen concrete plannen voor het weekend. Als ik morgen de gordijnen opentrek, laat ik het daar wel van afhangen. Al zal ik wel vroeg opstaan! Als Formule 1 fan ben ik nu in het nadeel in dit deel van de wereld. De race is in Valencia dit weekend, wat betekent dat het voor mij om 5 uur smorgens is! Gelukkig heb ik een tv in de slaapkamer, dus ik hoef alleen mn ogen op te doen en de tv aan ;-)

Tot de volgende update!

  • 30 Juni 2011 - 06:43

    Bar:

    Ooooh, wat heerlijk allemaal. Het is net op je op vakantie af en toe moet werken, hahaha.

    Dat van die wc's lijkt me ook echt ellende. Ik ga hier bij Cap al zo weinig mogelijk en dan zijn de deuren nog wel volledig gesloten :-)

    Leuk om te lezen wat je allemaal tegenkomt en waar je je over verbaast. Hou vol he?!

    Liefs,
    Bar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 73312

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: