Net vakantie, maar wel met werk tussendoor ;-) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Net vakantie, maar wel met werk tussendoor ;-) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Net vakantie, maar wel met werk tussendoor ;-)

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

11 Augustus 2011 | Canada, Vancouver

De tijd vliegt voorbij! Jeetje. Morgen ben ik hier 2 maanden :) (tegen de tijd dat ik dit verhaal af had, moet ik al gisteren zeggen) Ik moest mijn vorige log even doorlezen om te kijken wat ik al verteld had en wat niet. 2 weekenden zijn alweer voorbij gegaan.

Verjaardagsetentje op een woensdag, dat was super. We zijn naar een Japans restaurant geweest waar we Japanse tapas hebben gegeten! Erg lekker eten, het was dan ook afgeladen met Aziaten. Gezellig ook nog en daarna zijn we nog naar een beroemde ijssalon geweest vlakbij Waterfront en hebben we genoten van een heerlijk ijsje terwijl we genoten van de warme avond met uitzicht over het water en de ondergaande zon boven Stanley Park. He, wat vervelend :)
De vrijdag werd weer goed afgesloten in St. Augustines. Dit keer hoefde ik niet te rennen om naar een massage te gaan, en het werd dan ook zodanig gezellig dat ik de zaterdag gebruikt heb om bij te komen :) Al kwam dat ook omdat ik formule 1 ging kijken en nauwelijks geslapen had… (ja echt!).
De zondag ook weer met formule 1 begonnen en skypen met het thuisfront. Het was een grauwe ochtend, wat niet echt helpt om wakker te worden. Toen maar besloten om naar de bioscoop te gaan: de laatste Harry Potter film. Wow, dat was genieten. En extra leuk: nadat ik de bios uit kwam rond 2 uur s’middags, was het zonnetje weer gaan schijnen! En had ik een smsje met de vraag of ik zin had om mee te gaan naar Chinatown. Altijd leuk, een nieuw gedeelte ontdekken van de stad.
We zijn naar de Chinese tuin geweest, wat heel erg mooi was. Ook hebben we gegeten in een heus Chinees restaurant wat kennelijk heel goed is, want het was afgeladen met Chinezen om 5 uur s’middags. Zelf zal ik niet zo snel teruggaan…. Ik had iets met ei besteld, het leek net alsof het rauwe ei was die ze over de rijst en garnalen hadden gedaan Het smaakte wel ok, maar die slijmerige structuur zorgde ervoor dat ik al heel gauw niets meer hoefde.

Maar goed, we zijn daarna op ons gemakkie teruggewandeld. Een stukje was nog wel spannend, want we liepen over Main Street richting Waterfront, maar dan moet je East Hastings oversteken: de slechtste buurt van Vancouver. Men, dat is best eng! Ik dacht dat het alleen s’nachts gevaarlijk zou zijn, maar nee, overdag is het zeker geen pretje! In het vervolg zal ik daar met een grote boog omheen lopen.
De maandag was de grote dag voor de Whale Watching tour! We hadden al vroeg afgesproken om rustig naar Granville Island te lopen. Heerlijk zonnig weertje wederom, dus dat zag er al goed uit! We hebben de Aquabus genomen naar Granville Island, een soort minibootje die je binnen een paar minuten aan de overkant afzet. We waren vroeg, dus we hebben heerlijk over het eiland gedwaald. Ze hebben er een public market, een overdekte markt, al was het wel redelijk toeristisch. Maar ze hadden wel een echte bakkerij met heerlijke broodjes en allerlei andere lekkernijen. Lunch pakketje gekocht :) en in het zonnetje gezeten met n drankje.
Toen op naar Wild Wales Vancouver. We kregen van die mooie pakken om aan te trekken over je eigen kleding heen, je voelt je net zo’n michelin poppetje! Haha. Al moet ik toegeven dat ik erg blij was dat ik het aanhad toen ik eenmaal op de boot was: wat was het koud!! We hadden wel prima weer met zon, maar op het water met redelijk harde wind en een flink vaartje is het toch wel erg fris. Het eerste uur zijn we ook behoorlijk nat gespetterd, want door de flinke wind waren er behoorlijke golven. Dan in zo’n kleine boot (net iets groter dan een Zodiac) die letterlijk beukt op de golven… de eerste paar minuten was ik enorm aan het genieten met stralende oogjes. Totdat mijn lichaam dat niet meer wilde… helaas. Ik was flink zeeziek de eerste 2 uur, zodanig dat ik overwoog om te vragen of ze me wilden afzetten bij de ferry (de ferry die naar Vancouver Island gaat). Maar ik heb volgehouden en toen we eenmaal tussen de kleine eilandjes bij Vancouver Island waren en de zee veel rustiger was, ging het wel weer. En als je dan een eiland ziet die helemaal volgepakt met zeehonden is, vergeet je alle ellende! Wat een schatjes! :) Na een tijd varen waren we helemaal in het zuiden ter hoogte van Victoria & San Juan Island (Amerikaans eiland) en ja, daar waren ze: de Killer Whales! Beter bekend als Orka’s. Wat een fantastisch gezicht. De mannetjes hebben een vin van wel 2 meter hoog, zo fantastisch om dat te zien. Officieel is een afstand van 200m verplicht, maar een van de mannetjes wilde kennelijk hallo zeggen en kwam naar onze boot toe. Ongeveer 2 meter naast onze boot kwam hij boven water! WOW. Het was ook wel een beetje eng, als je dat enorm grote dier naast je boot ziet en je ziet dat hij net zo groot is als de boot *slik*. Maar zo fantastisch. We zijn ongeveer een uur gebleven op die plek en er waren ongeveer 6 Orka’s daar. Zo geweldig. Daarna op de terugweg hebben we een iets andere route genomen tussen de eilanden door. Heel mooi uitzicht en we hebben nog 2 adelaars gezien.
In totaal zijn we ongeveer 7 uur weggeweest. Helaas was ik het laatste stuk weer ziek, we moesten weer een groot stuk zee oversteken waar het water veel onrustiger is. De dinsdag erna was ik nog steeds niet lekker. Maar toch vond ik het geweldig, ben erg blij dat ik geweest ben.

De woensdagavond, 3 augustus, stond in het teken van Celebration of Light, hét vuurwerkfestival van Vancouver. Het was op zaterdag al begonnen met China, al heb ik die helaas niet gezien. Maar woensdag ben ik wel geweest naar Spanje. Met een paar collega’s zijn we op pad gegaan. Eerst gezellig in een pub gezeten (tsja, bier meenemen naar het strand mag helaas niet) en daarna zijn we Davie street helemaal afgelopen. Het was enorm druk onderweg, iedereen was op pad naar English Bay waarvandaan het beste uitzicht was op het vuurwerk. Was erg grappig onderweg, want Davie Street is bekend als dé gay buurt en ze hebben dan ook de bushokjes en vuilnisbakken roze geverfd! In deze straat wordt ook de jaarlijkse gay pride gehouden (die was trouwens het laatste weekend van juli). Leuk om te zien! Vlakbij het strand zijn we een straat ingeslagen waar niet zoveel mensen waren zodat we op de stoep konden zitten met een goed uitzicht. Het was al half 10 en het vuurwerk begon om 10 uur, er waren duizenden mensen! En wat een show! Choreografie op muziek, 25 minuten lang, echt fantastisch. Heel creatief en met vuurwerk die ik nog nooit gezien had. Pijlen die omhoog gingen, naar beneden en dan weer omhoog! Echt briljant.
Tussendoor al deze leuke dingen, ga ik wel naar kantoor hoor en zijn we eigenlijk best druk. Het is nog steeds een beetje wennen aan de andere manier van werken, je merkt het af en toe vooral in de kleine details, en ik leer vooral ook veel Engels :)

Vrijdag ben ik vroeg naar huis gegaan en na gauw omkleden, ben ik op pad gegaan naar Gastown. Nadat we de vorige zondag in Chinatown waren geweest, had ik een klein beetje wat van Gastown gezien. Ik was nieuwsgierig (ben ik anders nooit! Ahum) en we hadden in Gastown een pubavond, dus ben ik eerder daar naartoe gegaan en rondgekeken. Leuk straatje, Waterstreet, met de oude stoomklok, maar het is wel erg toeristisch. Maar goed, voor de goeie Canadese souvenirtjes, kun je hier goed terecht ;-) Er zit ook een winkel met alles van Jade, zo verleidelijk! Misschien dat ik daar mijn verjaardagscadeau ga halen later dit jaar :)
Terugwandelend naar de plek waar we naar de pub zouden gaan, kwam Erben Wennemars voorbij lopen met gezin. Zowaar iemand die ik herkende ;-) Achteraf bleek dat hij naar dezelfde pub ging als wij, dat was grappig. Niemand van de groep had natuurlijk enig idee over wie ik het had, maar het idee was leuk dat er een BN-er was gespot. Het was verder een gezellige avond, niet al te laat gemaakt. Zaterdag heerlijk uitgeslapen voor de verandering! Heel lui geweest en het enige wat ik overdag gedaan heb is wat boodschapjes en ik ben gaan winkelen (en goed geslaagd ook!). s’Avonds hadden we afgesproken om naar de laatste avond van het vuurwerk te gaan, het was de beurt aan Canada. Dit keer zijn we naar First Beach gelopen, wat verder weg dan de vorige keer. We konden de muziek niet horen, maar we hadden wel een geweldige plek. Op het gras (niet helemaal naar het strand gegaan, te druk) met perfect uitzicht op het vuurwerk. Het was weer spectaculair, al moet ik toegeven dat het zonder muziek toch minder is en ik vond het minder creatief. De afgelopen 2 jaar had Spanje trouwens gewonnen, al heeft dit jaar China gewonnen. Ik kijk al uit naar volgend jaar, als ik dan nog hier ben :)
De rest van de week zal ik even kort samenvatten, want ik loop echt enorm achter heb ik gemerkt :) Zondag alleen maar lui geweest, op mijn balkon uitgestrekt in de zon met een boekje en muziek. Dinsdagavond het wekelijkse etentje met collega’s, dit keer naar Simba, een Afrikaans fusion restaurant. Het eten was erg lekker! Woensdagavond met 2 collegaatjes gaan winkelen en een overheerlijke pannenkoek gegeten!
En morgen gaan we of coourse weer wat drinken na werk :) En dit keer is de weersvoorspelling goed voor het weekend en gaan we zaterdag dan eindelijk de Grouse Grind doen! Dat is een wandeltocht op Grouse Mountain, wat eigenlijk bestaat uit 1,5 uur lang omhoog lopen…. Au! Maar het beloofd dan wel een schitterend uitzicht en je kunt terug naar beneden met de Gondola. Ik kijk er al naar uit!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde jullie alle leuke verhalen toch niet onthouden :)

Tot de volgende keer!

  • 12 Augustus 2011 - 06:51

    Jacomijn:

    nou je hoeft geen sorry te zeggen voor het lange verhaal hoor, het is heel leuk om te lezen, al lijkt het wel of je met vakantie bent...ha ha.

  • 15 Augustus 2011 - 06:24

    Maaikie:

    Heerlijk!! Jij vermaakt je prima zo te lezen. En orka's... WOW!!!!!!!!!!! Fijn dat je door je collega's ook mee op sleeptouw genomen wordt, gezellig!

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: