Daar was ik weer!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Daar was ik weer!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Daar was ik weer!!!

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 Oktober 2011 | Canada, Vancouver

De tijd vliegt! Het is dan ook een vreemde periode geweest, in september ben ik maar zo’n 1,5 week in Vancouver geweest. Wel genoeg om daar mijn verjaardag te vieren :) Niet echt iets bijzonders gedaan, alleen gezellig uit eten geweest en de dinsdag erna zijn we zelfs met een groep van 18 mensen uit eten gegaan want er waren in totaal 5 mensen binnen 1 week jarig! Bij de beste pizzeria van Vancouver: Pacifico. Ik was er al eerder geweest en met name de pizza met dezelfde naam als het restaurant, is echt fantastisch! Grappig detail trouwens dat de vorige keer toen ik daar pizza had gegeten, ik wat over bleef als doggy bag meenam voor lunch de volgende dag. In de lift stond ik toen te kletsen met iemand over dat ze daar zulke lekkere pizza’s hadden en ik had uitleg gegeven waar het was. Bleek die persoon niemand minder dan Jodie Foster te zijn! Niet dat ik dat zelf doorhad… ze kwam me wel bekend voor, maar ik denk er echt niet aan dat ik bekende mensen tegen kan komen. Terwijl ik inmiddels toch al 4 acteurs/actrices ben tegengekomen (waarvan ik er maar 1 zelf herkend heb).
Maar goed. Sinds 12 oktober ben ik weer terug in Vancouver. Geen zomer meer inmiddels, maar wel de schitterende herfst!!! Wow wat het is het verschrikkelijk mooi, al die kleuren. De eerste dagen dat ik terug was, heb ik heerlijk geluierd. En dan bedoel ik ook echt: helemaal niets doen! Heerlijk. Het enige wat ik deed buiten de deur, was boodschappen en een Shiatsu massage.
In het weekend ben ik wel weer wat gaan doen. Inmiddels was mijn Nederlandse collega ook weer in Vancouver en met haar had ik die zaterdag afgesproken: ontbijt en bijkletsen. Het was al een paar dagen mooi weer (12 graden, maar wel zon!) dus toen Arine met het voorstel kwam om fietsen te huren, heb ik gelijk ingestemd! Nadat we onze spullen gepakt hadden, zijn we op pad gegaan naar Robson Street waar de dichtstbijzijnde fietsenwinkel zit. Wel wennen hier dat het verplicht is om een helm te dragen. Wat aan de andere kant heel maf is: er zit geen gewoon slot op de fiets, je moet zo’n groot ding eromheen doen, en er zit geen licht op de fiets! Zo maf, want je kunt de fietsen huren voor 24 uur, dus dan heb je toch echt licht nodig als je van plan bent om s’avonds nog weg te gaan. We hebben zelf maar een lampje gekocht voor de zekerheid.
Heerlijk zeg dat fietsen. Het was wel heel koud, als je fietst merk je dat toch wel veel meer. Maar wat was het mooi! We zijn eerst naar het water gefietst bij Waterfront en daar de Seawall opgegaan. We hebben de Seawall helemaal rondom downtown gevolgd: rondom Stanley Park, uiteindelijk tot aan de Burrard Bridge. Onderweg zijn we regelmatig gestopt om foto’s te maken en te genieten van de mooie dingen. Zo heb je op Stanley Park een stuk waar totempalen staan. Dat is natuurlijk wel leuk om van dichtbij te zien. En natuurlijk zijn we ook op een van de strandjes gestopt om even in het zonnetje op te warmen. Bij een van de kiosken die wel open was, hebben we patatjes zitten eten met een mok thee erbij. In de buurt van de Burrard Bridge zijn we lopend naar boven gegaan, want dat was toch wel heel erg steil! Haha. Toen de brug over naar Kitsilano. Zo leuk om steeds overal de verschillende sfeertjes te merken. Als je om Stanley Park heen fietst, in de buurt van de Lions Gate Bridge, dan kun je de gebouwen van downtown niet zien en lijkt het helemaal niet alsof je in een stad bent! Terwijl dat echt wel zo is. En als je dan in Kitsilano aankomt, is het zo rustig.
Inmiddels waren we wel moe geworden van al dat fietsen (we waren al minstens 4 uur onderweg) en we vonden een cafe/restaurant dat aan het strand zat met schitterend uitzicht. We hadden wel happy hour verdiend! Ik heb een heerlijke cocktail genomen en dan zie je voor je het strand met de ondergaande zon. Zo vervelend! We zijn op ons gemakje teruggefietst naar downtown, onderweg nog een paar keer gestopt voor foto’s van de zonsondergang. Al met al zijn we van half 2 tot 7 op pad geweest! En nee, ik had geen spierpijn, maar wel een beetje zadelpijn… zondag hebben we dan ook niet meer gefietst. Nadat we de fietsen hadden teruggebracht, zijn we naar de Vancouver Art Gallery gelopen waar bovenop een terras is waar je heerlijk in het zonnetje kan zitten. Daar hebben we zitten brunchen. Alweer zo vervelend! :) De rest van de dag was heerlijk relaxen. Altijd goed.
Vorige week toch ook weer terug aan het werk, dat is tenslotte toch de reden waarvoor ik hier gekomen ben ;-) Gelijk enorm druk. Voor ik vertrok naar Spanje had ik namelijk gevraagd of ik eventueel langer kan blijven. En… ja! :) Ik kon gelijk al doorstromen naar een ander onderdeel, in dezelfde rol maar dan met een ander team. Ik zit nu een beetje tussen 2 teams in, want het bleek dat tijdens mijn afwezigheid ze niet wisten bij wie ze moesten zijn en nu hebben we een beetje achterstand op 1 onderdeel. Maar dat houdt het tenminste interessant, toch! Haha. Ook hebben we vorige week bedacht dat we toch echt Halloween moeten vieren. Dat was niet gelukt binnen het algemene programma, wat ook wel erg groot is. Maar we gaan het nu wel met een kleinere groep vieren. Leuk!!! Ik werd vorige week dan ook meegenomen naar Halloween Spirit, een mega winkel die maar 1 maand per jaar open is speciaal voor Halloween. Fantastisch! En bij de dollarstore hebben ze natuurlijk ook van alles. Moeilijk om niet teveel zelf te kopen, haha. Ja ik heb een kostuum en ook een masker (kon t niet laten… masker hoort helemaal niet bij t kostuum…) en van die foute snoepjes gekocht: ringen met een oogbal erop! Haha. Ik zie het al voor me, zit je in een vergadering op kantoor, te spelen met je ring en dan blijkt het een oogbal te zijn! :)

Jeetje, ik ben nog niet eens 2 weken in Vancouver en ik heb alweer zoveel te vertellen! Ok, waar was ik. Vorige week dinsdag ben ik begonnen met een cursus over meditatie en omgaan met energie. Zoiets wilde ik al een tijd doen en de timing was nu perfect. De komende 7 weken nog heb ik elke dinsdagavond 2 uur cursus. Leuk!
Woensdag zijn we met een klein groepje collega’s onze geijkte pub-crawl-avond gaan houden, dit keer bij: Biercraft. De naam zegt het al: meer dan 100 verschillende biertjes, met name Belgisch bier! En dan ook nog eens heerlijk eten (fingerfood). Rest van de week was redelijk rustig, vrijdagavond naar de bioscoop geweest, naar Footloose. Leuke film :)

En dan zaterdag. Dat was weer een fantastische dag! Ik kon een auto lenen van een collega en Arine en ik zijn daarmee naar Whistler gereden. We hebben de lange route genomen met een omleiding door West Vancouver zodat je helemaal langs de kust kronkelt. Schitterend! Ondanks de dreigende lucht, of eigenlijk dankzij de dreigende lucht, was het heel spectaculair, met al die mooie herfstkleuren in de bomen. Fantastisch. Onderweg zijn we gestopt bij een typisch noord-amerikaans cafeetje, net alsof het een huiskamer was, voor een kop koffie met een muffin erbij. We zijn ook gestopt bij Shannon Falls, een van de drie watervallen onderweg naar Whistler. Ondanks dat het regende toen we daar waren, was het genieten. We merkten eigenlijk niet eens dat het regende, want er waren heel veel bomen waaronder we konden schuilen. Pas toen we terugliepen naar de auto, ging het wat harder regenen. Daarom besloten om daarvandaan in 1 keer naar Whistler te rijden en niet te stoppen in Squamish.
In Whistler was het een stuk frisser en konden we helaas niet zien of er al sneeuw lag op de bergen omdat de wolken zo laag hingen en het regende. We hebben rondgeslenterd door het dorpje (best groot eigenlijk) en heerlijk geluncht bij deSpaghetti Factory. Uiteindelijk rond half 5 zijn we weer terug gegaan naar Vancouver. Onderweg nog wat filmpjes gemaakt vanuit de auto. Vooral het laatste stuk was schitterend! Vanaf Squamish (halverwege zo’n beetje) was het weer droog en konden we tussen de wolken door een hele mooie zonsondergang zien! We zijn nog 2 keer gestopt om foto’s te maken. Toen we eenmaal de Lions Gate brug weer overgingen terug naar Downtown was het helaas al te donker om nog mooie foto’s te maken, maar mentaal heb ik ze wel opgeslagen. Wat ontzettend mooi is het hier toch.
Rond half zeven waren we weer thuis en de rest van het weekend heb ik vooral gerelaxed!

Voor nu hou ik het even hier op. Ik zal wel nog foto’s posten natuurlijk :)
Tot gauw!

  • 26 Oktober 2011 - 15:22

    Henk:

    Van mij krijg je een......TIEN!

  • 27 Oktober 2011 - 14:46

    Niekje:

    wow geweldig!

  • 28 Oktober 2011 - 05:53

    Maaike:

    Hey Bianca,

    leuk verslag! Klinkt echt super! En de foto's... WOW!! Lijkt me daar echt fantastisch in de herfst!! Geniet ervan en zet em op,

    x Maaike

  • 09 November 2011 - 21:08

    Gert-Jan:

    Perfect verslag, super foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: