Alweer november! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Alweer november! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Alweer november!

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 November 2011 | Canada, Vancouver

21 november alweer. Een nieuwe maandag, nieuwe week, nieuwe werkdag. Inmiddels ben ik bijna klaar met 1 onderdeel en kan ik me volledig gaan focussen op het nieuwe onderdeel op kantoor. Is toch wel prettig om maar met 1 ding bezig te zijn. Deze week is het vrij rustig op kantoor omdat de Amerikanen veelal vanuit huis werken i.v.m. Thanksgiving donderdag. Wij werken hier gewoon braaf door ;-) Leuk trouwens om in een omgeving te zijn waar ze nu al focussen op Kerst. In Nederland ligt de focus nu toch op Sinterklaas en nog niet helemaal op Kerst. Zo gezellig, de lichtjes in de bomen, de versierde etalages. En nog iets opvallends: de daklozen hebben van die rinkelende belletjes als ze om geld bedelen. Dus je hoort heel veel kerst belletjes overal. (triest eigenlijk, maar al eerder genoemd, zijn echt enorm veel daklozen hier. Althans, valt hier veel meer op dan in andere grote steden).

Ok, eens kijken, waar was ik gebleven. O ja, Halloween en de voorbereiding daarop. We zijn tijdens een lunchpauze naar de Halloween winkel en dollarstore gereden om decoraties te halen en snoepgoed. De zaterdag voor Halloween ben ik met Arine naar Metrotown gegaan. Daar is het op 1 na grootste overdekte winkelcentrum van Canada! Jemig wat is dat groot zeg. We waren er rond half 1 en we hebben het volgehouden tot een uur of 7!! Een echte shopping dag :) Heerlijk. Goed geslaagd ook :) Vooral het shoppen in de Halloween winkel was leuk: make-up uitzoeken, nepnagels en accessoires. Bepakt en bezakt zijn we weer teruggegaan naar Downtown met de skytrain. Onderweg besloten we om ook nog lekker te gaan eten. Op naar Pacifico, het heerlijke pizza restaurant :) mmmm. Zo humor trouwens om in het weekend voor Halloween rond te lopen door de stad. Overal zijn Halloween feestjes, dus je ziet talloze mensen verkleed over straat gaan. Geweldig! Rond half 9 ofzo dan toch maar eens naar huis. Maar we waren nog niet klaar ;-) We moesten natuurlijk wel onze outfits proberen en de make-up! Wat een lol hebben we gehad.
Uiteindelijk toch ook een keer naar bed gegaan. Na alles weer zorgvuldig eraf gehaald te hebben.
De zondag heb ik genoten van een heerlijke massage wederom. En ben ik gaan inpakken voor mijn tripje naar Nederland. Ik moest wel, want de rest van de week was vol gepland!
De maandag was het dan eindelijk Halloween! Een aantal mensen zijn in kostuum naar kantoor gekomen. Een collega is zelf zo ver gegaan dat hij zondagavond om 18 uur naar bed ging, om 2 uur s’nachts zijn wekker zette en daarna 6 uur bezig is geweest met de make-up! Een of andere creep uit Star Wars. Wow, dat was echt mooi gedaan. Horentjes op zijn hoofd geplakt (hij is kaal), helemaal zwart met rood geschminkt, gekleurde lenzen in, spul voor op zijn tanden (!) en voor de hele dag had hij een of ander goedje dat hij met water vermengde als voedsel. Hij kon geen normaal voedsel eten… wow, dat is toewijding! (of gewoon erg overdreven :)).
Op tijd terug naar Level om het feest voor te bereiden! En natuurlijk om me om te kleden (nee, ik ging niet zo verkleed naar kantoor, vond ik iets te ver gaan en bovendien zou het dan geen verassing zijn voor het feest!). Duurt toch wel een minuut of 20/30 om al die make-up aan te brengen. Wel leuk! Het was een klein feestje, maar daarom zeker niet minder leuk. Vooral erg leuk om te zien dat de senior managers volledig in kostuum gingen, terwijl sommige andere consultants niet eens de moeite namen om een masker op te doen. Al met al een erg leuk feestje :)
Dinsdagavond was het weer feest. Dit keer een project feest, met een heerlijk buffet. Ik moest helaas wel vroeg weg want ik had nog cursus die avond! Rennen en vliegen. Toen ik terugkwam rond half 10 ben ik ook nog bezig geweest met de laatste spulletjes inpakken, want woensdag ging ik vanuit kantoor door naar het vliegveld.

Na ruim een week in Nederland (zeer gezellig :) ) ben ik vorige week maandag weer in Vancouver aangekomen. De eerste dag terug was erg zwaar door de jetlag, vooral tijdens meditatie les s’avonds. Woensdag was al beter en we hadden een uitje gepland. Met Mariam, Samira en Amanda ging ik naar een Mixology class: workshop cocktails maken. Althans…. Dat dacht we. Ik vond het erg tegenvallen. Het was wel heel gezellig met de meiden en we kregen wel wat te drinken. Maar er waren 4 afdelingen waar we steeds 20 minuten hadden: Flaring, Bitters, Cocktails & Quiz. Flaring is de trucjes die ze doen, iets achterlangs gooien en opvangen in je cocktail glas enzo. Dat mochten we zo’n 5 minuten zelf proberen (erg komisch, met 15 mensen in een kleine ruimte waarbij je dus vooral moet uitkijken dat je niet geraakt wordt door een vliegende limoen!). De Bitters afdeling was alleen maar uitleg en we mochten steeds n druppeltje proeven (is maar goed ook, want dat is hele sterke alcohol). Bij de Cocktails afdeling werd er in sneltreinvaart verteld wat ze doen bij het maken van cocktails en 3 mensen van de groep mochten uiteindelijk een cocktail maken waarbij alles van tevoren klaarstond en ze op commando de drankjes mochten inschenken. En dan dus nog de quiz. Dat was het. Overigens vond dit alles plaats in een open ruimte in een kleine kroeg met ruim 50 mensen (probeer dan maar eens de uitleg te verstaan). Ach, de cocktails smaakten lekker en we hebben lol gehad. We moeten zelf maar een boek aanschaffen over cocktails en een cocktail avond houden ;-)
Rest van de week was vrij rustig. Wel fijn ook, om bij te komen van de jetlag. Kost me toch bijna een week voor ik normaal kan slapen.
Zaterdag nog gezellig geluncht met 2 collegaatjes, heerlijk Japans gegeten. Daarna nog naar de bios geweest, naar Puss in Boots. Erg leuk :) En de rest van het weekend gewoon heerlijk relaxen!

Hopelijk binnenkort vakanties plannen trouwens. Probeer een weekje vrij te krijgen in januari om naar Mexico te gaan en het laatste weekend van januari naar Calgary! Wereldkampioenschap Sprint (schaatsen) wordt daar gehouden. Samen met Arine in het oranje verkleed ernaartoe :) En hopelijk in februari vakantie vieren in Canada zelf!

Maar voorlopig is het nog niet zover. Nu eerst genieten van de kerstverlichting overal en de versierde etalages. Genieten van de speciale smaken bij Starbucks :) Heb al Caramel Brûle koffie gehad. Andere die ik wil proberen: Gingerbread (speculaas) en pumpkin Spice. De Eggnog weet ik nog niet… Als ik een fantastisch drankje heb ontdekt, zullen jullie het horen!

Tot de volgende keer!

  • 22 November 2011 - 11:01

    Niekepiek:

    Hoi meisje! Ik vond het ook heel gezellig dat je er weer even was :-D
    Heb je nog die leuke foto van mij met je papa?
    Eigenlijk zou ik dit weekend naar jou toe moeten komen want in Canada komt morgen de nieuwe Muppets film uit en in NL komt ie pas in februari! :'-(
    Tot Skypes!

  • 02 Januari 2012 - 09:20

    Maaike:

    Hey Bianca,

    ik ben even achterstallig onderhoud aan het doen ;) Erg leuk om te lezen hoe ze daar de feestdagen invullen! Halloween klinkt geweldig! En super gaaf om te lezen over die man die als de sith (?) verkleed ging, ik noem het volledige toewijding! ;)
    Die verschillende soorten koffie klinken heerlijk. Heb je ze nog geprobeerd? Ik ga nu je laatste verhaaltje lezen ;)

    x Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: