Feestelijke tijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Feestelijke tijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Feestelijke tijd

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

12 December 2011 | Canada, Vancouver

Nu het zo vroeg donker is steeds, is het toch wel erg leuk om overal de kerstverlichting te zien :) In Nederland zie je dat ook wel veel, maar hier toch meer vermoed ik. Wat wel fijn is hier, is dat de zon wat eerder opkomt dan in Nederland. Vergelijkbare zonsondergang, maar de zon komt op voor 8 uur smorgens. Oftewel als ik op weg ben naar kantoor, is het al licht en komt de zon op :) (tenzij die zich verschuilt achter een regenwolkendek).
Dat de feestdagen eraan komen, is erg goed te merken. Vorige week was er al een programma breed kerstfeest, waar ik helaas niet heen kon omdat ik mijn laatste cursus avond had. Maar deze week is er woensdag avond bedrijfskerstfeest :) En morgen hebben we op kantoor een ‘gingerbreadhouse – decorating contest’. Lachen! Ook nog 2 afscheidsfeestjes deze week en donderdag avond naar een balletvoorstelling: de Notenkraker! Druk, druk , druk :)
Eens even kijken wat er allemaal gebeurd is de afgelopen weken. Arine was weer terug uit Nederland, dus natuurlijk bijkletsen :) In combinatie met nieuwe koffie smaken uitproberen, die gingerbread en eggnog. Nou, ik kan je vertellen, ik ging nog net niet over mijn nek… gatsie, wat vies. Ze doen ongevraagd nootmuskaat eroverheen!! Nootmuskaat hoort wat mij betreft alleen over bloemkool en spinazie, niet over een lekkere zoete koffie! Gatsie! Oftewel, ik hou het toch maar op de ‘gewone’ skinny vanilla latte :) We zijn nog een keer uit eten geweest bij Fishworks, in North Vancouver. Zo grappig om collega’s mee te nemen op de Seabus. En het eten bij Fishworks was weer fantastisch. Blijft tot nu toe toch mijn favoriete restaurant!
Wat ook nog erg leuk was: de kerstmarkt. Ze hebben een poging gedaan een Duitse kerstmarkt in Downtown Vancouver neer te zetten en dat is best aardig gelukt. In de stromende regen zijn we erheen geweest en het was erg leuk. Was wel jammer dat het nou net het weekend van de Grey Cup was (Canadese versie van de Superbowl) die gehost werd in Vancouver, waardoor er een algeheel verbod op het schenken van alcohol was in de stad Dus geen glühwein. Achja, dan moet ik maar een keer terug! Ik ben me daarna ook nog even flink te buiten gegaan in de boekenwinkel :) Een 4 verdiepingen tellende boekwinkel, ik en sale. Die 3 bij elkaar…. (tsja, ik moest toch reisboeken kopen voor al die trips die ik wil gaan doen?).
Vorige week is het eerste deel van alle reisjes boeken dan eindelijk gelukt: 19 januari ga ik voor 6 dagen naar Mexico samen met een collegaatje/vriendinnetje, naar Riviera Maya (naast Cancun). Heerlijk decadent in een 4-sterren resort all inclusive :) Heb er al zin in! Ik heb ook kaartjes gekocht voor de wereldkampioenschappen Sprint in Calgary, nu nog het boeken van de vlucht + hotel. En… we zijn afgelopen weekend naar Seattle geweest! (we = Arine & ik). Met de trein zijn we afgelopen vrijdagavond vertrokken. Ik kan nu eindelijk ook zeggen dat ik in Amerika ben geweest, hihi. S’avonds laat zijn we aangekomen na 4,5 uur met de trein, die overigens echt voorbij vloog. Zaterdagochtend wakker worden in Seattle! Weliswaar een grijze dag, maar wel droog, dus top! Stukje gelopen, in Nordström shopping mall beland voor ontbijt (wat echt vreselijk slechte service was, bah nooit meer!), daarvandaan de monorail genomen naar Seattle Center waar de Space Needle staat. Na 3 keer slikken en elkaar aankijken van ‘durf jij?’ hebben we toch maar besloten om naar boven te gaan. Vooral helemaal tegen de achterwand gedrukt staan terwijl je in 42 secondes naar boven zoeft, hihi. Gelukkig was het bovenin helemaal niet eng. Je kunt zelfs buitenom een rondje lopen, dat is dan toch wel leuk. Het viel nog mee met de drukte, ondanks dat er een kerstman aanwezig was waarvoor de kinderen met hun ouders in de rij stonden om ermee op de foto te gaan. Zo grappig om zoiets wat je alleen van tv kent, in het echt te zien. Hihi. Koffie gedronken met een ongelooflijk lekkere cinnamon roll terwijl we uitkijken over downtown seattle. Leuk! En natuurlijk terugdenken aan de film: Sleepless in Seattle :)
Na ons daar een tijdje vermaakt te hebben, zijn we weer naar beneden gegaan: op naar EMP museum a.k.a. Rock museum. Leuk leuk leuk!!! Er was een tentoonstelling over Nirvana, de gitaar gallerij was geweldig, vooral de gitaarboom! Foto’s volgen nog, beloofd ;-) Er is ook een gedeelte waar je zelf instrumenten kunt uitproberen, met basis lessen. Super! Ik heb bass guitar gedaan, zo gaaf. Verbonden aan dit rockmuseum, is ook nog het science fiction museum. Daar was een tentoonstelling over Battlestar Galactica. Niet mijn ding, maar toch grappig om te zien. Er was ook nog wat over horror films, grappig om even te bekijken. Het gebouw waar het in zit, is echt geweldig. Heel apart.
Afijn, we hebben ons dus heerlijk vermaakt daar :) Het was al 3 uur toen we besloten terug te gaan met de monorail en we moesten eigenlijk nog lunchen. Nou kom je bij aankomst van de monorail, heel handig direct terecht op de foodcourt van een warenhuis. Dat hebben ze slim gedaan ;-)
Na een prima lunch zijn we maar eens gaan wandelen richting Pike Place Market. Onderweg langs een mooie sportwinkel gekomen en ik heb eindelijk een goeie winterjas gevonden! Ik was al een tijd op zoek, maar niets paste goed of was leuk genoeg. Maar nu dan eindelijk :) Toen toch echt naar Pike Place. Gezellig is het daar! Leuke overdekte markt, mengeling van verse vis met toeristische tentjes, maar wel erg gezellig. 3 verdiepingen ook! Al zijn we zaterdag alleen op de bovenste geweest, de meeste tentjes gingen al sluiten. Het werd ook wel tijd om even terug te gaan naar het hotel, even te relaxen voordat we uit eten gingen. We wilden bij een luxe visrestaurant gaan eten eigenlijk, maar die hadden een wachttijd van 1,5 uur!! Beetje overdreven… we zijn toen beland in het Hard Rock Cafe. Dat was heel leuk. Wel heel bizar dat kennelijk alle jarige mensen in Seattle die avond in het Hard Rock cafe waren. Wel 7 keer minimaal werd er keihard door de ruimte geschreeuwd dat er een jarige was en dat we op zijn ‘Hard Rock cafe’s’ moesten meebrullen: Happy Birthday. Behoorlijk maf, maar ach, wel lachen :) Kennelijk is het de place-to-be voor je verjaardagsfeestje. Ze hadden in ieder geval erg lekkere mojito’s ;-)
Zondag lui opgestaan, spullen ingepakt en uitgecheckt. We konden wel onze koffers achterlaten, dus zijn we vrolijk weer op pad gegaan. Weer richting Pike Place Market want we hadden de dag ervoor ontdekt dat er een Franse bakkerij zat! Sowieso heb je in dat straatje (Pike Street ;-) ) allerlei ambachtelijke winkeltjes zitten. We hebben ze verse kaas zien maken, winkeltje met olijfolies, chocolade, van alles en nog wat. De Franse bakkerij was ons doel voor brunch! Mmm: verse croissantjes met frambozenjam erin, baguette met brie en een slobber bak koffie. Heerlijk! Het was zo lekker zelfs, dat nog een keer zijn gaan halen zodat we s’avonds in de trein weer lekker eten hadden. En ook nog heuse schuimpjes, mmm. Daarna moesten we natuurlijk ook nog even de eerste Starbucks ooit bezoeken en in de rij staan om koffie te halen. (overigens, de echte allereerste Starbucks zat in een ander gebouw daar niet ver vandaan, maar die bestaat niet meer).
De rest van de dag was super de luxe: we kregen onze eigen privé tour van een collega die in Seattle woont. Hij haalde ons op bij de Starbucks en heeft ons meegenomen naar allerlei mooie stekjes in Seattle. Allereerst naar Golden Gardens waar we over het strand konden lopen en we kite surfers, wind surfers en kleine 1-persoons zeilbootjes zagen (er stond veel wind ;-) ). Daarna naar The Locks: sluizen tussen Puget Sound en Lake Union, waar ze veel zalm vangen. Altijd leuk om sluizen te zien en toen wij er waren kwam er net een tourboot (toeristische tour) langs die van ‘laag naar hoog’ ging. Zo’n leuk gezicht :) Daarna zijn we nog over de campus van de University of Washington gereden. Jemig wat is dat groot! Ik zou bijna naar school willen puur om over zo’n campus te kunnen dwalen.
Onderweg natuurlijk ook van alles gezien. Wat ook heel gaaf was, was om over de ‘floating bridge’ te rijden naar Bellevue. Die snelweg is op drijvende pontons gebouwd, en de weg ‘ligt’ als het ware op het water. Zo’n cool gezicht! Je rijdt dus naar beneden in plaats van naar boven als je het water op gaat. Naar het waterniveau toe. Heel stoer. In Bellevue zijn we eventjes een winkelcentrum in geweest. Schitterend. Daarna nog naar Mercer Island waar die collega woont met zijn gezin, rondleiding door hun huis en een kopje thee met lekkers gehad. Heel gezellig. En toen was het tijd voor ons om weer terug naar downtown seattle te gaan om de koffers op te halen en naar het station te gaan. We zijn gebracht, luxe :) De trein terug was weer prima. Bij aankomst wel flauw dat je buiten op het perron in de rij staat te wachten terwijl iedereen door de douane moet. Het was 0 graden! Brrr. Maar de reis was heerlijk en het was een superweekend!

Nu weer over tot de orde van de dag: werken. Oh enne, ik ga nog een reisje boeken ;-) Een paar dagen naar San Francisco, vanavond maar eens boeken! :)

Tot gauw maar weer! Ik zal later deze week nog nieuwe foto’s uploaden.

  • 21 December 2011 - 20:05

    Ikke:

    machtige foto's!!
    x

  • 02 Januari 2012 - 09:31

    Maaike:

    Hey levensgenieter!

    Wat een leuk verslag! Als ik dat allemaal lees krijg ik in ene ontzettend zin om te reizen en een hapje te eten ;) De koffie was dus geen succes?! Haha!

    Heel gaaf dat je in Seattle bent geweest! En super leuk dat je nog wat tripjes gaat maken.

    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar he;) Wat heb je gedaan met de feestdagen?

    Groetjes Maaike

  • 16 Januari 2012 - 22:43

    Bianca:

    Hey Maaike!

    Die maffe koffies hier ook ;-) Behalve dan de lavendel koffie die ik laatst had, die was wel lekker! hihi.
    Kerst heb ik in San Francisco gevierd! Super. Ik kom 24 maart trouwens weer naar NL t/m 9 april. Misschien afspreken als t lukt? :-)
    Groetjes aan Kevin en tot snel!

    grtz bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: