Lente! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bianca Coops - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Biancaonderweg

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 April 2012 | Canada, Vancouver

Wow, de tijd is weer eens voorbij gevlogen! Heeft even geduurd voor ik weer een verhaaltje kon schrijven. Het was erg druk op werk en ik ben in de tussentijd ook nog 2,5 week in Nederland geweest! Maar goed, ik zal weer een update geven, enne ik zal proberen t kort te houden ;-)
Het skiën is erg leuk geweest tot nu toe. Ik ben nog 3 keer geweest sinds de vorige keer. Het weekend van 3 maart ben ik met een groep van 9 mensen naar Whistler geweest voor het hele weekend! Dat was super. Vrijdagmiddag na werk de spullen ingepakt en op weg gegaan. We hadden prima kamers, weliswaar in 2 verschillende gebouwen (1 voor 4 personen en 1 voor 6 personen). Het was wel erg druk… zo hebben we erg lang rondgelopen om een plek te vinden waar we konden eten, maar overal was een wachttijd van minstens een uur! Toen uiteindelijk maar gekozen voor een klein pizza tentje wat meestal puur voor afhaal gebruikt wordt. Was prima ;-) Later op de avond nog even naar een bar geweest om de anderen te ontmoeten en even wat te drinken. Niet te laat gemaakt want zaterdag had ik weer een volledige dag les! Samen met Anita, de vriendin van n collega/vriend, zaterdagochtend op pad. Aangezien ik inmiddels bijna de hele outfit compleet had, hoefde ik enkel nog ski’s te halen :) In de ochtend was het vrij rustig, wel nieuwe oefeningen maar nog op het oefenstuk. Weliswaar niet meer de bunny slope ;-) Maar het is wel erg vlak en puur voor lessen/beginners bedoeld. Na de lunch zijn we echter overgeplaatst naar een andere groep aangezien onze 2 groepsgenoten wat minder snel gingen en nog niet klaar waren voor de echte piste en wij kennelijk wel ;-) Pfff dat was toch wel ff andere koek! Het is een behoorlijke omschakeling om van een rustige piste naar de drukte te gaan. Bovendien stond er bovenop de berg (ongeveer 2,5 km hoog geloof ik) behoorlijke wind: 120km/h! De Peak-2-Peak was dan ook gesloten, de lift die je van het Whistler gebied naar Blackcomb brengt. Afijn, wij bleven toch op Whistler, dus dat maakte niet uit :). De middag was vele malen zwaarder voor mij. Vond het doodeng met al die mensen die keihard langs je heen zoeven. Gelukkig was dat niet overal zo en de piste zelf was niet eng. Wel had ik door de spanning dat ik rond het einde van de les helemaal op was en mijn been gewoon weigerde zich verder nog te bewegen. Ik kon geen linkerbochten meer maken … Een van de andere vrouwen in de groep had er ook genoeg van, dus wij hebben samen de stoeltjeslift naar boven genomen om van daaruit de gondel naar het dorp te nemen. Weliswaar duurde dat erg lang door de hoeveelheid wind, maar ach, zo konden we tenminste uitrusten ;-) Ik had graag helemaal naar beneden geskied, maar soms is het niet anders.
Bij terugkomst dan ook wel gebruik gemaakt van de hot tub! En die was ook echt heel heet!! Heerlijk. Nog een andere collega was in Whistler aangezien hij les had gegeven en hij ontmoette ons voor diner. Hij wist ook een leuk restaurantje dat niet compleet vol zat en het was nog superlekker eten ook.
Op zondag zijn we alleen nog uitgebreid gaan brunchen. Eigenlijk was iedereen te moe om nog iets te gaan doen en sommige wilden ook nog wat genieten van hun zondag thuis, dus begin van de middag zijn we weer teruggegaan naar Vancouver. Al met al was het een heerlijk weekend!
De zaterdag hierop volgend ben ik weer gaan skiën :) Dit keer ging ik samen met Arine naar Cypress Mountain, 1 van de 3 bergen bij Vancouver. Geen les genomen dit keer, al heeft Arine me nog wel wat tips gegeven ;-) Het was redelijk slecht zicht door laaghangende wolken, maar het was wel gaaf. We waren in de middag gegaan, rond n uur of 3 begonnen. Je kunt tot 22 uur skiën, dus alle tijd! In de middag ben ik vooral bij een beginners helling gebleven om wat oefeningen te doen. We zijn vroeg gaan eten, rond half 6, zo hadden we ook even lekker een break. Daarna zijn we de andere kant op gegaan (bij cypress zijn er 2 toppen met meerdere pistes) en nam Arine me mee op een wat langere groene piste. Aan het begin best spannend, met name doordat er zo weinig zicht was. Zij ging voor, maar op n gegeven moment kon ik haar bijna niet meer zien! Zicht was waarschijnlijk zo’n 20 a 30 meter, meer niet. Het was dan ook erg komisch toen we bij een bocht aankwamen en even stopte en Arine zei: hier kun je normaal gesproken Vancouver zien liggen… nu was het een groot zwart gat! Haha. Het was wel heerlijk skiën. Het had de hele middag gesneeuwd waardoor er zeker een laag van 15 centimeter verse sneeuw lag. En in de avond zijn er nog maar weinig mensen. Ik ben een keer in mijn eentje van die piste gegaan omdat Arine een blauwe nam, en toen was ik grotendeels helemaal in mijn eentje! Misschien 3 mensen in totaal die een keer langskwamen, verder niemand. Zo gaaf!
Uiteindelijk zijn we toch maar de warmte gaan opzoeken bij de open haard en hebben we heerlijk warme choco met baileys genomen :). Heel gezellig zo.

Later die week zijn we met een redelijke groep van werk naar Alibi Room geweest. Zo gezellig altijd, zo’n tent met lekker bier en heerlijke hapjes. We zijn zelfs nog met een klein groepje daarna door Gastown gelopen naar een karaoke bar waar een aantal mensen van de groep gezongen hebben :) Een hele gezellige avond. En ik heb ook weer wat tips gekregen voor bars om te bezoeken: de zogeheten ‘secret bars’ en ook een bar waar ze op elke tafel een ander spel hebben liggen en waar je ook levensgroot Jinga kunt spelen! Moet ik toch maar eens gaan bekijken ;-)
Verder heb ik me redelijk rustig gehouden aangezien ik vrij snel daarna naar Nederland ging en de weekenden ervoor behoorlijk druk waren. Ik ben wel nog woensdag 21 maart gaan skiën na het werk op Grouse Mountain. Samen met 2 collega’s, Greg en Kent, zijn we erheen gegaan. Daar nog een andere collega ontmoet, Jason. En met zn 4-en zijn we gaan skiën. Of beter gezegd, ik ging vaak met 1 collega aangezien ik vergeleken met hen erg langzaam ben ;-) De andere 2 gingen samen de blauwe en zwarte pistes proberen. Al heb ik stiekem ook ‘privéles’ gehad van Jason die een level 3 ski instructeur is, sssshhhh. Het was supermooi met zonsondergang en daarna onder de sterrenhemel skiën. Alle andere keren was het bewolkt of zelfs slecht zicht en nu was het helemaal helder! Vanaf Grouse Mountain heb je een heel mooi uitzicht over de stad, met name als je de enige groene piste die ze hebben, afgaat. Ze hebben me ook nog meegenomen op een blauwe piste waar heel veel verse sneeuw lag, en dat ging best goed! :) Was een superleuke ervaring om s’avonds na het werk te kunnen gaan skiën en dan ook nog eens in zulke omstandigheden. Echt fantastisch.

Vrijdag 23 maart ben ik naar huis gevlogen, was erg gezellig om iedereen weer even te zien en te spreken. Al was het ook heel vreemd… ben inmiddels al zo lang in Vancouver dat thuis niet echt meer als ‘thuis’ voelt! Maarja. Het was in ieder geval een heerlijke tijd en sinds 10 april ben ik weer in Vancouver. De tijd vliegt alweer voorbij! In Nederland heb ik een spiegelreflexcamera gekocht en die ben ik alvast maar eens gaan proberen afgelopen weekend. Het was zaterdag heerlijk weer en samen met Arine heb ik lekker door de stad gewandeld. Enorm veel tulpen hier! Zo grappig om dat te zien. Ook nog heerlijk op een terras gezeten bij het Convention Center met uitzicht op het water en de bergen. Dat verveelt echt nooit ;-). Ook nog een grappige film gekeken in de bios: 21 Jump Street :) (ja ook weer met Johnny al is dat maar 2 minuten).
Gisteren (woensdag 18 apr) hadden we nog iets leuks op werk: Hawaiiaans thema feestje. Een soort van teambuilding activiteit en ze vroegen ons om Hawaiiaans gekleed naar kantoor te komen. Of in ieder geval zoveel mogelijk. Dat was al leuk genoeg, dan zie je opeens collega’s in korte broek en hawaiiaanse print shirt en slippers naar kantoor komen! Haha. Het was wel wat koud voor mijn sandalen, maar had t toch maar gedaan :) Was erg leuk. We kregen ijs wat we konden aanvullen met beertjes, m&m’s, chocolade snippers, slagroom, etc. mmmmm! En natuurlijk hoela-hoep en limbo dansen. Leuk idee voor teambuilding :) In de avond hadden we nog een borrel in ons appartementencomplex voor ons team. Ook gezellig.
Nu maar weer even terug naar serieuze bezigheden ;-) Werk is leuk, heb nu meerdere kleine teams om aan te sturen, erg dynamisch. Ik vermaak me dus weer prima hier! (enne… ik ga zaterdagavond nog even skiën op Cypress :) )

Dat was het weer!!! Toedels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 73169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 09 Oktober 2016

China

19 Augustus 2015 - 07 September 2015

USA & Canada trip

15 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Thailand & Cambodia 2015

25 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Project in Jackson

16 November 2013 - 12 December 2013

Costa Rica, Nicaragua & Panama!

18 Februari 2013 - 05 Juli 2013

Project in Engeland

10 Juni 2011 - 02 Januari 2013

Project in Vancouver

16 April 2011 - 27 April 2011

Een fotografie reis met Sawadee

01 April 2006 - 25 April 2006

Bianca in Japan

Landen bezocht: